بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک ریاضی و هنرمند سینما و تلویزیون است. السادات حبیبیان از مادر محمدرضا داودنژاد تجلیل می کند. این هنرمند یکی از هنرمندان بزرگی است که در ۲۸ آبان ۱۳۹۷ بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت. خانم حبیبیان به ماما آتی معروف است. محمدرضا داودی نژاد یک برادر کوچکتر به نام علیرضا دارد. علیرضا داودنژاد به عنوان کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده فعالیت می کند. خواهرزاده های محمد، رضا داودی نژاد، زهرا و رضا در سینما و تئاتر فعالیت می کنند. محمدرضا داوودنژاد در مصاحبه ای شمال ایران را مکانی مناسب برای زندگی توصیف کرد. این هنرمند معتقد است شمال به دلیل آب و هوای جدید روح انسان را روشن می کند. از نقش های شاخص محمدرضا داوودنژاد روی صحنه می توان به مهر مادری، عاشقانه، مرهم، دنیای امید، مجنون نسیم، مصعب شیرین 2، خانه پورنگ ثقا، شمعدونی و موج و تخارا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سام کبودوند

اول اثر محمدرضا داوودنژاد

محمدرضا داودی نژاد بازیگری را از سال ۱۳۵۴ با بازی در تئاتر آغاز کرد.این هنرمند در سال 1354 به کارگردانی علی غفاری و برادرش علیرضا داودی نژاد در ساخت شهرگ کمک کرد.اولین فیلم محمدرضا داوودنژاد در افریت بازمی گردد. این فیلم در سال ۱۳۶۱ به کارگردانی و فیلمنامه فرشید فلک نازیست تولید شد. تقریباً یک سال بعد از حضور آقای داود نژاد در سینما، از او برای بازی در مرد عنکبوتی دعوت شد. محمدرضا داودی نژاد در سال ۱۳۶۵ با حضور در مجموعه تلویزیونی «زمان کشم» وارد عرصه صدا و سیما شد. It Sells (فصل 3)، Frozen، “Who Shot the Colonel?” ، شهرک فرخ و فراژ، مهر مادر، راننده تاکسی و دختری در قفس و غیره. مجموعه ای از گل ها و بازی های شبانه از بازی های خوب محمدرضا داودی نژاد. محمدرضا داودی نژاد در این سریال نقش استاد جرزنی را بازی کرد. او در سریال گل و بلبل با هنرمندان مشهوری چون بهنوش بالیچیاری، داریوش فضایی، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی نیا، شوکت خجت، جواد آصفی، نعیم نیم الدین دوست و ابراهیم شفیع بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سانای امیر آبادی

عروسی محمدرضا داوود نژاد

این هنرمند متاهل و دارای 3 فرزند به نام های کیارش، مونا و هستی است، مونا خارج از ایران زندگی می کند.

گفتگو با محمدرضا داوودنژاد

من دوست دارم سفر کنم و از دیدنی های شمال ایران دیدن کنمدلیل اینکه شمال نمی روم و تهران می مانم، کارم است. اصولاً وقتی تهران کار نمی کنم شمال زندگی می کنم. وقتی به شمال می روم احساس می کنم دوباره متولد شده ام. من فکر می کنم این یکی از راه های بهبود قاچاق انسان است. من بچه تهرانم و از قاچاق انسان متنفرم. به نظر من هر هنرمندی باید تا جایی که می تواند تلاش کند. من 30 سال است که بازیگری می کنم و در بیش از 80 برنامه تلویزیونی حضور داشته ام. با وجود نقش های مختلفی که تا به حال بازی کرده ام، همچنان اجاره نشین هستم. این نشان می دهد که من در مسیر اشتباهی هستم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی امین حیایی بازیگر

تجلیل و تجلیل از محمدرضا داوودنژاد

او برای بازی در فیلم خلع سلاح دیپلم افتخار دریافت کرد.

در جشنواره هفدهم نامزد بازی در نقش مرد اول مصاب شیرین شد

این فیلم به بازیگر مرد دوم نیاز داشت

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

تصویر بیوگرافی بهدخت ولیان بهدخت ولیان متولد دهه 60 و دارای مدرک لیسانس بازیگری است. …