لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان لیزر موهای زائد مردان

موهای زائد یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان با آن درگیر هستند. راه‌های سنتی مختلفی برای ازبین‌بردن موهای زائد وجود دارد؛ ولی معمولاً این روش‌ها به دلایلی همچون موقتی بودن، هزینه و… نمی‌توانند خیلی مطمئن باشند. با ورود تکنولوژی به عرصه پزشکی زیبایی، لیزر خدمات زیادی در زمینه ازبین‌بردن موهای زائد انجام داده است. لیزر موهای زائد فقط مخصوص خانم‌ها نیست و بسیاری از آقایان هم برای حذف موهای زائد خود اقدام به لیزردرمانی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به لیزر موهای آقایان ، مزایا، نواحی و اقدامات لازم قبل و بعد از لیزر بپردازیم.

لیزر موهای زائد مردان

لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای حذف موهای زائد است. لیزر با تأثیر بر فولیکول مو موجب ازبین‌رفتن موهای زائد می‌شود. شاید برخی تصور کنند که فقط خانم‌ها اقدام به لیزر موهای زائد می‌کنند؛ ولی برخی از آقایان هم در قسمت‌هایی از بدن دارای موهای زائد زیادی هستند که برای بسیاری خوشایند نیست و از نظر زیبایی جذابیت ندارد. با کمک لیزر موهای زائد مردان می‌توان حجم آن‌ها را کاهش داده و به‌تدریج حذف می‌شوند. معمولاً آقایان در نواحی سینه، کمر و شکم موهای زائد زیادی دارند و لیزر این نواحی تأثیر زیادی بر حذف موهای زائد دارد.

دلایل لیزر موهای زائد در مردان

لیزر موهای زائد موجب کاهش 90 درصدی موها می‌شود. درنتیجه شاهد کاهش تراکم موها و زیبایی پوست خواهیم بود. یکی از دلایلی که موجب می‌شود آقایان برای لیزر موهای زائد خود اقدام کنند، اصلاح راحت‌تر است. لیزر موهای زائد مردان موجب درمان مشکلات موهای زیرپوستی و موارد منجر به کیست مویی می‌شود. کیست مویی زمانی اتفاق می‌افتد که موهای خارج شده از بدن دوباره وارد بدن شوند و از جای دیگر بیرون بزنند. کیست مویی ظاهراً شبیه جوش ولی دردناک‌تر از آن است. به همین دلیل لیزر بهترین و تنها درمان کیست مویی، سودوفولیکولیت باربی و التهاب کاذب ریش است.

برای درمان کیست مویی دو تا سه جلسه درمان نیاز است و با ازبین‌رفتن فولیکول‌های مو، تراکم موهای زیرپوستی کاهش چشمگیری خواهند داشت. مراجعه به مراکز معتبر به دلیل داشتن کادر مجرب و متخصص به آقاین در کاهش اینگونه مشکلات کمک زیادی می کند. با لیزردرمانی در مرکز لیزر مروارید که از مراکز معتبر در تهران است کیست مویی شما درمان خواهد شد. دلایل دیگر لیزر موهای زائد مردان شامل موارد زیر است:

بیشتر بخوانید:  عجیب‌ترین موجودات افسانه‌ای در قرون وسطی + تصاویر

1. فرم دهی به موها

یکی از معضلات آقایان مرتب‌کردن ریش و به‌اصطلاح آنکارد کردن است. لیزر آنکارد مردان هم محبوبیت زیادی دارد. با استفاده از لیزر می‌توان موهای پراکنده و تکی که روی گونه‌ها رشد می‌کنند را از بین برد. همچنین با استفاده از لیزر می‌توان خط ریش آقایان را مرتب کرد.

2. پیشگیری از بروز مشکلات عفونتی و انباشت موها

ماندن موهای زائد در زیرپوست منجر به مشکلات پوستی می‌شود. در صورت درمان‌نشدن مشکلات پوستی، فرد دچار عفونت می‌شود؛ به همین دلیل لیزر موهای زائد مردان درمانی برای موهای انباشته شده در زیر پوست است.

لیزر موهای مردان

3. لیزر موهای زائد مردان برای طاسی سر

بسیاری از اوقات طاسی سر در مردان به‌صورت پراکنده است و ظاهری ناخوشایند برای فرد دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای کاشت مو، خط رویش مو را که دچار مشکل شده شکل دهند. با این کار فرد ظاهر بهتری پیدا می‌کند. بسیاری از آقایان هم از لیزر برای ازبین‌بردن موهای زائد پشت گردن استفاده می‌کنند.

4. بهداشت

آقایانی که دارای موهای پرپشتی هستند بیشتر از سایرین دچار التهاب و بیماری‌های پوستی می‌شوند. این گروه از آقایان در فصل گرما با مشکلاتی مانند عرق‌سوز شدن و خارش درگیر هستند و رعایت بهداشت هم تأثیر چندانی ندارد. لیزر موهای زائد مردان در این نواحی مشکل‌ساز می‌تواند به میزان زیادی از حجم این مشکلات بکاهد.

نواحی مناسب برای لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد برای تمام نواحی بدن به جز پلک‌ها امکان‌پذیر است. معمولاً خانم‌ها نسبت به لیزر تمام قسمت‌های بدن اقدام می‌کنند و آقایان تنها بخش‌هایی از بدن را که تراکم موها در آن قسمت‌ها بیشتر است لیزر می‌کنند. عمده‌ترین قسمت‌های بدن که آقایان اقدام به لیزر می‌کنند عبارت‌اند از:

1. شکم

موهای زائد قسمت شکم در بسیاری از آقایان تراکم بالایی دارد. لیزر موهای شکم مردان برای بسیاری از آقایان به‌ویژه ورزشکاران اهمیت زیادی دارد؛ زیرا با حذف موهای این قسمت جذابیت عضلات ورزیده بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سرو غذا در کنار گورها، خلاقیت رستوران هندی

2. سینه

معمولاً تراکم موهای آقایان در ناحیه سینه بالا است و با مشکلاتی مانند تعریق، بوی نامطبوع و خارش مواجه می‌شوند؛ علاوه بر این ورزشکاران به دلیل انجام فعالیت‌های سنگین بیشتر دچار تعریق و مشکلات پوستی می‌شوند. به همین دلیل لیزر موهای زائد مردان علاوه بر زیبایی به بهداشت آنان نیز کمک خواهد کرد.

3. ناحیه تناسلی

در لیزر موهای زائد مردان مناسب‌ترین گزینه لیزر موهای قسمت تناسلی است. به دلیل ماندگاری این روش، نگرانی درباره موهای زائد این قسمت کاهش می‌یابد و تکمیل روند لیزردرمانی موجب حذف کامل موها در این بخش خواهد شد. ممکن است برخی تصور کنند که لیزر ناحیه تناسلی موجب ناباروری خواهد شد. این نگرانی بی‌مورد است؛ زیرا:

لیزر موهای زائد مردان برای باروری آن‌ها خطر ندارد و هیچ تأثیر منفی بر اسپرم مردان نمی‌گذارد. عمق نفوذ نور لیزر به‌اندازه‌ای نیست که اثرات نامطلوب بر باروری داشته باشد. عمق نفوذ لیزر 4-3 میلی‌متر است و تنها توسط فولیکول مو جذب می‌شود.

قسمت‌های دیگر بدن آقایان که لیزر موهای زائد در آن بخش‌ها انجام می‌شود عبارت‌اند از:

  • کمر
  • زیربغل
  • صورت
  • پشت گردن

نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد مردان

برای‌آنکه لیزر موهای زائد بتواند اثرات خوبی داشته باشد و تکمیل دوره درمان موجب حذف دائمی موها شود باید قبل از اقدام به لیزر نکاتی را رعایت کرد تا اثربخشی درمان افزایش یابد.

همچنین بخوانید: لیزر فول بادی مردان

لیزر موهای زائد مردان در مرکز لیزر مروارید

1. اصلاح ناحیه درمان

قبل از مراجعه برای لیزر موهای زائد مردان باید قسمتی که قرار است لیزر شود کاملاً با تیغ اصلاح شده و هیچ اثری از موهای زائد در آن قسمت نباشد. این کار موجب می‌شود تا فولیکول مو، انرژی دستگاه لیزر را بهتر جذب کرده و اثربخشی درمان افزایش یابد.

2. خودداری از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون

قبل از جلسات لیزر فرد نباید از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا داروهای ضدالتهابی استفاده کند. این عمل ممکن است موجب بروز اختلال شود؛ اگر فردی مجبور است از این داروها استفاده کند باید قبل از انجام لیزر با پزشک مشورت کند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای کامل درباره لباس زنانه مناسب برای دیدار عاشقانه

3. عدم انجام اپیلاسیون

برای لیزر موهای زائد مردان در قسمت صورت و ریش، فرد 30-20 روز قبل از انجام لیزر از انجام روش‌های اصلاح صورت که موجب ریشه‌کن‌شدن موها می‌شوند خودداری کند. اصلاح صورت با بند، اپیلاسیون و وکس ممنوع است.

4. خودداری از استفاده از مواد برنزه کننده پوست

تأثیر لیزر برای افراد دارای پوست روشن اثرپذیری بیشتری دارد. یعنی رنگ پوست افراد بر میزان اثربخشی و نتایج مطلوب حاصل از لیزر اثر می‌گذارد. به همین دلیل بهتر است قبل از لیزر موهای زائد آقایان از برنزه و تیره‌کردن پوست خودداری کنند.

نکات بعد از انجام لیزر موهای زائد مردان

برای افزایش اثربخشی لیزردرمانی بعد از انجام لیزر موهای زائد باید نکاتی را رعایت کرد. رعایت این موارد نه‌تنها موجب افزایش تأثیر لیزر می‌شود؛ بلکه برای سلامت پوست نیز اهمیت دارد. این موارد عبارت‌اند از:

  • عدم قرارگیری در معرض نور آفتاب حداقل تا سه روز بعد از لیزر
  • استفاده از لباس‌های نخی و گشاد برای جلوگیری از تعریق در ناحیه لیزر شده
  • پرهیز از حمام، سونا و آب گرم تا دو روز بعد از لیزر
  • خودداری از ورزش‌کردن تا 24 ساعت بعد از لیزر

جمع‌بندی

لیزر موهای زائد مردان یکی از روش‌های حذف موهای زائد است که برای بسیاری از آقایانی که در نواحی خاصی موهای پرپشت دارند، بسیار کارآمد است. لیزر موهای زائد علاوه بر زیبایی مزایای دیگری نیز دارد که بهداشت و پیشگیری از بروز عفونت مهم‌ترین این مزایا هستند. تعریق، بوی نامطبوع، کیست مویی و مشکلات موهای زیرپوستی از مواردی هستند که موجب می‌شوند بسیاری از آقایان برای لیزر موهای زائد اقدام کنند.

مرتب‌کردن خط ریش و خط گردن، کاهش حجم یا حذف کامل موهای شکم، سینه و ناحیه تناسلی از دلایل دیگری است که آقایان را به لیزر موهای زائد ترغیب می‌کند. برای انجام لیزر موهای زائد بهتر است به مراکز لیزردرمانی معتبر مراجعه کنید. مرکز لیزر مروارید با داشتن پرسنل مجرب و جدیدترین دستگاه‌ها بهترین خدمات را به مراجعین ارائه می‌دهد. برای اطلاع از نحوه رزرو نوبت به آدرس www.laser-morvarid.com مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

معرفی بهترین اسپری فیکس:

اسپری فیکس ها محصولاتی برای فیکس و سِت کردن میکاپ هستند که علاوه بر این …