هایلایت مو با مواد طبیعی و بدون دکلره

روش هایلایت مو در منزل, هایلایت طبیعی مو, آموزش هایلایت طبیعی مو

آموزش هایلایت مو با مواد طبیعی

هایلایت مو بدون دکلره و با مواد طبیعی در منزل

برای روشن کردن رنگ موها و هایلایت مو، قطعا نیازی به استفاده از دکلره و رنگ های شیمیایی نیست شما میتوانید در منزل از انواع روش های هایلایت مو با مواد طبیعی استفاده کنید.

برای روشن کردن رنگ مو یا هایلات مو قطعا نیازی به استفاده از رنگ های شیمیایی و دکلره و اکسیدان ندارید، بسته به جنس و رنگ موهایتان میتوانید از انواع روش هایلایت طبیعی مو استفاده کنید. مثلا یکی از آسان ترین روش ها برای روشن تر شدن رنگ مو ، خورشید خوردن موهاست. در ادامه مقاله میتوانید با انوع روش هایلایت طبیعی مو آشنا شوید.

هایلایت مو با مواد طبیعی

برای هایلایت مو با مواد طبیعی میتوانید از روش های زیاد زیادی استفاده کنید البته برای این که بتوانید رنگ مو را تا حدودی روشن کنید باید هر کدام از روش ها را چند بار ازسرگیری کنید.

هایلایت طبیعی مو با عسل, هایلایت مو با مواد طبیعی, هایلایت مو

هایلایت طبیعی مو با لیموترش

هایلایت طبیعی مو با لیموترش

لیمو ترش یکی از رایج ترین مواد طبیعی برای روشن کردن رنگ مو میباشد و میتواند موی بلوند تیره یا قهوه ای روشن را کمی روشن تر کند. تناژ قرمز هم ایجاد نمیکند.

برای هایلایت مو با لیموترش قطعا از آب لیموترش تازه استفاده کنید. آبلیموهای کارخانه ای حاوی مواد نگهدارنده هستند که تاثیر منفی روی موها میگذارند.

آب لیموترش تازه را با نصف مقدار آن، آب مخلوط کرده روی  قسمتی از موها که میخواهید رنگ روشن تری داشته باشد اسپری کنید . میتوانید از مقداری چای دارچین و نرم کننده مو هم به این اسپری افزایش کنید.

یا این که میتوانید دسته مویی که میخواهید هایلایت شود را سوا کرده و پنبه ای را در این محلول فرو برده روی دسته موی مورد نظرتان بکشید.

برای این که تاثیر روشن کنندگی لیموترش روی موهایتان بیشتر شود میتواند بین 1 – 2 ساعت در خورشید بنشینید و سپس موهایتان را بشویید و از نرم کننده های مناسب یا روغن های تقویت مو استفاده کنید.

هفته ای یک تا دو بار این کار را ازسرگیری کنید تا به عاقبت دلخواهتان برسید.

بیشتر بخوانید:  نرم کننده مو چیست؟ انواع آن و نحوه استفاده ازآن

هایلایت طبیعی مو با سرکه سیب

سرکه را با دو مساوی آب مخلوط کرده و روی کل موها اسپری کنید یا با پنبه به بخت هایی از مو که میخواهید هایلایت ایجاد شود بگذارید و بعد از نیم ساعت موها را بشویید.

هایلایت طبیعی مو با پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن را با دو مساوی آب مخلوط نموده و قسمتی از مو که میخواهید روشن شود را به این محلول آغشته کرده و بعد از 20 لحظه موها را بشویید.

سرعت عمل پراکسید هیدروژن برای روشن کردن رنگ مو زیاد بالاست و مثل دکلره سبب خشکی مو نمیشود. هر روزگار رنگ موهایتان به اندازه دلخواهتان روشن شد میتوانید قبل از 20 لحظه آن ها را بشویید.

هایلایت طبیعی مو با بابونه

چای بابونه یکی از بهترین روش ها برای هایلایت مو با مواد گیاهی میباشد.یک قوری چای غلیظ بابونه درست کنید  یا 3 – 4 رقم چای کیسه ای بابونه را  در یک قوری آب جوش بگذارید دم بکشد و کناری بگذارید تا از حرارت بیوفتد و دست را نسوزاند.

برای روشن شدن رنگ کل موها میتوانید موهایتان را با چای بابونه بشویید یا تنها قسمتی که میخواهید هایلایت شود را با چای بابونه خیس کنید.

1 تا 2 ساعت زیر نور خورشید بنشینید تا چای بابونه مجال کافی برای واکنش با موهایتان داشته باشد و موها زیر نور خورشید خشک شوند.

موها را بشویید و نرم کننده بزنید.

این روش را باید چند بار ازسرگیری کنید تا به عاقبت دلخواه برسید.

هایلایت مو با مواد طبیعی, هایلایت مو, آموزش هایلایت مو

هایلایت طبیعی مو با عسل

هایلایت طبیعی مو با عسل به سه روش

عسل مقداری هیدروژن پراکسید طبیعی دارد و یک وسیله عالی برای روشن کردن موها میباشد.

روش اول : 1 قاشق سوپ خوری عسل خام را با یک فنجان آب مخلوط کنید و روی موها بمالید یا تنها روی قسمتی از موها که میخواهید هایلایت شود.

اجازه دهید این مخلوط یک شب روی موها بماند. موها را با کلاه رنگ بپوشانید که خشک نشوند و موهایتان را کاملا روشن کند. اگر میخواهید تبدیل رنگ روی موهایتان کمتر باشد میتوانید نیم تا یک ساعت اجازه دهید عسل روی موها باقی بماند سپس موها را بشویید و نرم کننده بزنید.

بیشتر بخوانید:  درماتوگرافیسم چیست و چگونه درمان می شود؟

اگر روشن شدن رنگ موها به اندازه دلخواهتان نبودمیتوانید این کار را چند بار دیگر ازسرگیری کنید.

روش دوم : اگر موهایتان خشک میباشد میتوانید یک چهار فنجان عسل را گرم کرده و یک چهارم فنجان روغن زیتون به آن افزایش کنید و هم بزنید یکدست شود و روی بخت هایی از مو که میخواهید هایلایت شود بکشید و رویش را بپوشانید . بگذارید یک ساعت بماند.

روش سوم : برای روشن کردن موهایتان میتوانید از خواص عسل و سرکه به طور همزمان استفاده کنید. 1 فنجان عسل را با 2 فنجان سرکه سیب مخلوط کرده و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم یا روغن زیتون به آن افزایش کنید. این مخلوط را روی موها بکشید و با کلاه رنگ بوشانید و اجازه دهید یک شب روی موها بماند سپس موها را با شامپو بشویید.

آموزش هایلایت مو, هایلایت مو با آبلیمو, هایلایت مو در خانه

هایلایت طبیعی مو با حنا

هایلایت طبیعی مو با حنا

حنا  از قدیم برای هایلایت مو با مواد گیاهی استفاده میشده میباشد و رنگ قهوه ای متمایل به قرمز به موها میدهد بنابراین اگر موهایتان تیره باشد میتوانید با حنا رنگ آن را کمی روشن تر کنید.ولی اگر موهایتان روشن باشد با حنا رنگ تیره تری خواهد گرفت.

12 ساعت قبل از رنگ کردن موها ، 3 قاشق سوپخوری پودر حنا را با آب جوش مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس این مخلوط را در جای خنک نگهداری کنید.

حنا میتواند سبب لک شدن لباستان شود پس مراقب باشید. روی گردن و نزدیک به خط موها روی صورت را کرم یا وازلین بزنید که پوستتان با حنا رگ نگیرید.

با استفاده از دستکش و قلم مو حنا را روی موهای خود بکشید و با کلاه رنگ موها را بپوشایند. بعد از 2 – 3 ساعت موها را بشویید و نرم کننده بزنید و بعد از 5 لحظه با شامپو موهایتان را بشویید.

روش هایلایت مو در منزل, هایلایت طبیعی مو, آموزش هایلایت طبیعی مو

هایلایت مو با مواد طبیعی

هایلایت طبیعی مو با دارچین

دارچین دارای آنتی اکسیدان و مخالف خورشید طبیعی میباشد که از صدمه به موها پیشگیری میکند. برای هایلایت مو با مواد گیاهی میتوانید از دارچین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  فواید روغن عناب برای سلامت مو

نیمی از بطری نرم کننده خود را با دارچین پرکنید تا خمیر غلیظی درست شود سپس این خمیر را روی موها گذاشته و رویش را بپوشانید و 3  ساعت تا یک شب  بگذارید بماند. هر چه روزگار استراحت بیشتر شود ، رنگ مو روشن تر خواهد شد. سپس موها را بشویید و خشک کنید.

هایلایت مو با مواد طبیعی: ریواس

ریواس یکی از گیاهانی میباشد که میتوانید برای هایلایت مو با مواد طبیعی از آن استفاده کنید. یک چهارم فنجان ریواس خرد شده را با 2 فنجان آب مخلوط کرده بجوشانید تا ریواس نرم شود سپس کناری بگذارید خنک شود و آبش را بگیرید. آب ریواس را روی موها بمالید و 10 لحظه صبرکنید سپس موها را آبکشی نمایید. ریواس حاوی پکتین میباشد و اگر مدت زیادی روی مو بماند حالت چسبندگی میگیرد.

هایلایت مو با مواد طبیعی: جوش شیرین

یکی از در معرض ترین موارد برای هایلایت مو با مواد طبیعی ، جوش شیرین میباشد که معمولا در هر منزل ای یافت میشود. نصف فنجان جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و موها را با این خمیر آغشته کنید و بگذارید 20 لحظه روی موها بماند و سپس مو را آبکشی کنید.

هایلایت مو با مواد طبیعی: نمک

شنا در آب دریا میتواند سبب روشن تر شدن رنگ موها شود ، شما میتوانید از این روش برای روشن کردن رنگ موها در منزل استفاده کنید . 1 قاشق غذاخوری نمک را با نصف فنجان آب گرم حل کنید و 15 لحظه روی موها بگذارید بماند و سپس موها را بشویید.

هایلایت طبیعی مو, آموزش هایلایت طبیعی مو, هایلایت طبیعی مو

هایلایت مو با ویتامین ث

هایلایت مو با مواد طبیعی: ویتامین ث

8 – 9 رقم قرص ویتامیت ث را خرد کرده با شامپو روزانه خود مخلوط کنید تا به مرور رنگ موهایتان روشن شود. همیشه بعد از استفاده از این شامپو از نرم کننده مو  استفاده نمایید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

کرلی مو چیست و چگونه انجام می شود؟

کرلی مو آموزش کرلی مو به حالت دادن موها به شکلی که کاملا فر نشود کرلی …