لوله استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

به نوشته تسنیم لوله فولادی نام دیگر لوله استیل می‌باشد. این لوله دارای کاربرد مختلفی است. این محصول دارای دو نوع درزدار و بدون درز می‌باشد. برای به دست آوردن استنلس استیل؛ کروم را به فولاد اضافه می‌کنند. استنلس استیل به عنوان آلیاژ دیگری شناخته می‌شود که به آن آهن می‌گویند. این آهن همان استیل ضد زنگ می‌باشد که دارای کارایی فراوانی در ساختمان سازی می‌باشد. برای این‌که فولاد در برابر خوردگی از خود مقاومت نشان دهد به آن کمی کروم اضافه می‌کنند. اما برای تولید استیل ضد زنگ مقدار کرومی که به فولاد اضافه می‌شود حدود 10/5 درصد است.

انواع لوله استیل

لوله درزدار استیل

برای تولید لوله استیل درزدار لازم است نوار فولادی که قابلیت ضد زنگ بودن را دارا می‌باشد؛ مورد آزمایش قرار گیرد. پس از تایید شدن کیفیت نوار فولادی؛ ورق‌ها برش داده می‌شوند. سپس شکل دهی و فرم دهی آن انجام می‌گردد. برش مسیر لوله‌ها و شکل دادن آن‌ها به وسیله جوشکاری صورت می‌گیرد. معمولا برای تولید لوله درز دار از استیل سیصد استفاده می‌شود. انواع دیگر لوله درز دار به نام‌ لوله‌های دابلکس؛ 316 و 304 شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  لپ تاپ استوک یا همان لپ تاپ‌های دست دوم

لوله استیل

تفاوت استیل 316 و استیل 304

میزان و مقدار عناصری که در آلیاژ لوله ‌های استیل می‌باشد سبب تفاوت آن‌ها می‌شود. عناصر موجود در استیل 316؛ دو درصد مولیبدن؛ ده درصد نیکل و شانزده درصد کروم می‌باشد. آن‌چه سبب مقاومت لوله در برابر سیالات می‌شود وجود مولیبدن می‌باشد. این عنصر از خورندگی بالا جلوگیری می‌کند. استیل 304 دارای هشت درصد نیکل؛ هجده درصد کروم می‌باشد. برای پروژه‌هایی که سیالات آن خورندگی بالایی ندارند؛ استنلس استیل 304 مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است ظرفیت و قابلیت فرم دهی ورق‌های  استیل 304 بسیار بالا می‌باشد و از انعطاف پذیری خاصی برخوردار است.

لوله بدون درز استیل

سیم لس و لوله مانیسمان به لوله‌های بدون درز معروف هستند. برای تولید لوله بدون درز از شیوه جوش استفاده نمی‌کنند. برای تولید این لوله‌ها فولادی که به شکل شمش می‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیوه به صورت کشش یا حرارت صورت می‌گیرد. انواع لوله‌هایی که به لوله بدون درز شناخته می‌شوند لوله‌های دابلکس 321؛ 316؛ 310 و 304 می‌باشند. ضخامت لوله‌های بدون درز و درزدار از 1/8 میلی‌متر الی 42 میلی‌متر به مشتریان ارائه می‌گردد.

بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

لوله استیل

لوله استیل و ساختار آن

به دلیل وجود کربن در تولید لوله استیل؛ این محصول در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است. برای این‌که لوله‌ها در برابر عوامل محیطی از مقاومت بیشتری برخوردار شوند؛ زمان ساخت آلیاژهای استیل کربن را به آهن اضافه می‌کنند. آن‌چه باعث بالا رفتن سختی لوله و مقاومت آن می‌گردد؛ وجود کربن در انواع لوله‌های استیل می‌باشد. لازم به ذکر است اگر میزان کربن موجود در لوله‌ها بیشتر از حد نیاز باشد؛ سبب از بین رفتن انعطاف پذیری لوله می‌گردد.

لوله استیل و کاربرد آن

این لوله در تولید انواع مواد شیمیایی کاربرد دارد. در تولید صنایع مواد غذایی و همچنین برخی قسمت‌های مختلف تولید دارو لوله استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول گزینه مناسبی جهت استفاده در نیرگاه‌‌‌های برق؛ گاز و پالایشگاه نفت می‌باشد. این محصول در سیستم آب‌رسانی؛ تصفیه آب؛ تصفیه فاضلاب و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله استیل نرده

این محصول در صنعت ساختمان سازی دارای کاربرد فراوانی است. لوله استیل نرده گزینه مناسبی برای دکوراسیون منزل می‌باشد. استفاده از این محصول در نمای خارجی و داخلی ساختمان‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. از لوله‌های استیل نرده به عنوان حفاظ و نرده در نمای خارجی استفاده می‌شود. ضخامت‌های استیل نرده 0/4 الی دو میلی‌متر است. این محصول دارای انواع مختلفی همچون استیل نرده 304؛ 202 و 201 است.

بیشتر بخوانید:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی + عکس

لوله استیل

 خرید لوله استیل

تولید کنندگان زیادی اقدام به تولید این محصول می‌کنند. میزان کیفیت؛ مرغوبیت کالا؛ استفاده درست و دقیق از عناصر در ساخت این محصول و …. از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به کارایی این محصول در صنایع مختلف کاهش یا افزایش یکی از عناصر می‌تواند به ساختار کلی محصول آسیب و صدمه برساند. بنابراین برای خرید این محصول لازم است تولیدکنندگان و کارگاه‌های معتبر را بشناسید سپس اقدام به سفارش و خرید محصول مورد نظر خود کنید. استفاده از انواع لوله در ساختمان سازی؛ کیفیت و مرغوبیت کالا؛ قیمت مناسب؛ کاربرد فراوان لوله‌های استیل در صنایع مختلف و …. طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

مطلب پیشنهادی

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان موهای زائد یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و …