طرز تهیه کیک پرتقال یونانی

طرز تهیه کیک پرتقال یونانی

greek1 orange cake1 طرز تهیه کیک پرتقال یونانی

 

کیک پرتقال یونانی یا پُرتوکالوپیتا Portokalopita یک کیک خیلی خوشمزه و گوناگون با عطر و طعم شربت می باشد که با ماست پر چرب، پرتقال تازه و دارچین درست می شود. کافیست روی کیک یک قاشق پر بستنی وانیلی قرار دهید و روی آن هم مقداری سس شکلات بریزید تا آب از دهان تان جاری شود.

 

مواد لازم برای کیک پرتقال یونانی :

 ماست پرچرب  ۲۰۰ گرم
 روغن ذرت  ۱ پیمانه
شکر   ۱ پیمانه
 آب پرتقال ۱ پیمانه 
بکینگ پودر ۴ قاشق غذاخوری
پوست پرتقال ۱ رقم (رنده شده)
وانیل ۱ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا ۴۵۰ گرم

 

مواد لازم برای سیروپ :

 آب ۲ پیمانه 
 شکر  ۲ پیمانه
 پوست پرتقال ۱ رقم (رنده شده) 
 چوب دارچین ۱ رقم 

 

طرز تهیه کیک پرتقال یونانی :

خمیر یوفکا را باز کنید، ورق های آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و به مدت ۲۰ لحظه در دمای اتاق بگذارید تا خشک شود. سپس چندتا از ورق های یوفکا را روی یک سینی فر بزرگ باز کنید و در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد بپزید تا خشک شوند. این کار را در مورد سایر خمیرهای یوفکا ازسرگیری کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کوکی کاتلا

 

برای حاضرکردن این کیک با ماست پرچرب ابتدا باید سیروپ یا شربت آن را درست کنید. داخل یک قابلمه، شکر و پوست پرتقال رنده شده را به همراه یک قطعه چوب دارچین به مدت ۵ تا ۱۰ لحظه بجوشانید تا شکر خوب حل شود و شربت غلظت پیدا کند. سپس شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.

 

الان نوبت حاضرکردن کیک می باشد. روغن ذرت را داخل یک کاسه بزرگ بریزید، به آن شکر افزایش کنید و هم بزنید. ماست، آب پرتقال، پوست پرتقال رنده شده و وانیل را به مواد افزایش کنید و خوب هم بزنید تا پایان ترکیبات به طور یکدست با هم ترکیب شوند و ماده نرم و صافی به دست بیاید. بکینگ پودر را به مواد افزایش کنید و آرام هم بزنید.

 

ورقه های یوفکا را با دست قطعه قطعه کنید و به مخلوط افزایش کنید، سپس خوب هم بزنید.

 

یک برس آشپزی بردارید و به کمک آن کف و کناره های سینی فر یا کاسه مناسب برای پخت کیک را خوب روغن مالی کنید و مواد را داخل آن بریزید. سینی را داخل فر که ۴۰ تا ۵۰ لحظه قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید قرار دهید. وقتی کیک رنگ خوبی پیدا کرد و به نظر پخت یک چنگال داخل آن بزنید و اگر چنگال بدون چسبیدن مواد به آن بیرون آمد کیک پرتقال و ماست یونانی شما آماده می باشد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه والک پلو به سه روش مختلف

 

نوبت مرحله هیجان انگیز می باشد! شربت پرتقال سردی را که آماده کرده بودید را روی کیک داغ بریزید و بگذارید خوب جذب شود، سپس کیک را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. بهتر می باشد این کیک سرد سرو شود.

جمله طرز تهیه کیک پرتقال یونانی اولین بار در روبکا. پدیدار شد.

لینک منبع

مطلب پیشنهادی

7 طرز تهیه سالاد رژیمی مرغ برای کاهش وزن

(*7*) انواع سالاد رژیمی با مرغ طرز تهیه سالاد رژیمی چربی سوز و خوشمزه! گوشت …