زندگی نامه بیل گیتس

 زندگینامه بیل گیتس,بیوگرافی بیل گیتس

زندگینامه بیل گیتس

بیل گیتس با نام کامل ویلیام هنری بیل گیتس سوم، از بزرگترین تاجرین و کارآفرینان دنیا است که با قدرت گرفتن مایکروسافت، بیل گیتس به یکی از مشهورترین افراد دنیا تبدیل شد. در ادامه با زندگی نامه بیل گیتس آشنا شوید.

بیل گیتس کیست؟

بیل گیتس، یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان و مدیران معاصر در دنیای فناوری است. او با تأسیس مایکروسافت و عرضه محصولات پرطرفدار، به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد.

بیوگرافی بیل گیتس

بیل گیتس با نام کامل ویلیام هنری بیل گیتس سوم، از بزرگ‌ترین تاجرین و کارآفرینان دنیا، بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ زاده شد و در کنار دو خواهرش در سیاتل، واشینگتن بزرگ شد. گیتس در خانواده‌ای به دنیا آمد که از تاریخی غنی در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی سرشار بود. پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل، واشینگتن بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیئت مدیرهٔ یونایتد وی اینترنشنال بود که در امور خیریه نیز فعالیت داشت.

بيل گيتس در مدرسهٔ لیک ساید شروع به تحصیل کرد. سپس به علاقه خود به نرم‌افزار پی برد و برنامه‌نویسی را در سن ۱۳ سالگی شروع کرد. در همین جا بود که هستهٔ اولیهٔ مایکروسافت شکل گرفت. در بهار سال ۱۹۶۸ میلادی مدرسه تصمیم گرفت که دانش آموزان را با پدیده‌ای جدید که به تازگی در دنیا شکل گرفته‌بود یعنی کامپیوتر آشنا کند.

کامپیوترها هنوز بزرگتر و گرانتر از آن بودند که مدرسه بتواند خریداری کند. به همین منظور مدرسه صندوقی را برپا کرد و اعلام کرد که برای اجارهٔ یک سال کامپیوتر PDP-10 ساخت شرکت DEC، کمک کنید. پول زیادی بیشتر از هزینهٔ اجاره یک سال جمع شد. اما مدرسه، جذابیت این غول الکترونیکی را برای شاگردان دست کم گرفته بود. این شاگردان، بیل گیتس، پل آلن که دو سال از گیتس بزرگتر بود و چند تای دیگر از دوستان بودند که همگی در حال حاضر از برنامه نویسان ارشد مایکروسافت هستند.

بيل گيتس به همراه سه دوست دیگرش در کار به یکدیگر کمک می کردند و همچنین به آموزش زبان های برنامه نویسی دیگری نیز پرداختند، دوست صمیمی تر بیل پل آلن نام داشت، آنها در آن زمان نمیدانستند که قرار است چه کار بزرگی را در آینده انجام دهند و چه عناوینی را در دنیا به خود اختصاص دهند.

نقطه مشترک این دو دوست، اهداف بزرگ و علاقه بسیار آنها به کارشان بود و همین موضوع سبب شد تا در آینده بزرگترین کمپانی دنیا را خلق کنند.

بیل گیتس,زندگی نامه بیل گیتس

شغل بیل گیتس

ورود به دانشگاه و آشنایی با استیو بالمر

پس از مدتی مدیران مدرسه به بیل اجازه دادند تا نرم افزاری را برای زمانبندی کلاس دانش آموزان پیاده سازی کند، بعد از آن بیل همواره در حال پیشرفت بود تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۷۳ از مدرسه فارغ التحصیل شد، والدین او اصرار داشتند تا بیل سریعتر به دانشگاه برود و در همان سال بیل وارد دانشگاه هاروارد شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی ادوین هابل

رشته بیل گیتس در دانشگاه حقوق بود در حالی که او به هیچ وجه به این رشته علاقه مند نبود و دوست داشت تا در زمینه علایق خود فعالیت کند و همین موضوع باعث نگرانی والدین بیل شده بود.

بیل در دانشگاه با استیو بالمر که در حال حاضر رییس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد.

مایکروسافت

رابطه دوستانه بیل و پل با یکدیگر ادامه داشت، گیتس در سال ۱۹۷۵ برای یک نسخه Basic مجددا تیم دونفره خود را با پل تشکیل داد.

در همان سال بیل خبر تولید یک کامپیوتر را در مجله مشاهده کرد و بلافاصله با مدیران شرکت سازنده آن کامپیوتر یعنی MITS تماس گرفت و اعلام کرد که در حال تولید یک نرم افزار مترجم زبان بیسیک برای آن کامپیوتر است، در واقعیت گیتس چنین کاری را نکرده بود ولی تصمیم گرفت از این طریق نظر مدیران آن شرکت را جلب نماید.

با قبول مدیران شرکت MITS جهت دمو برنامه نامبرده ،بیل و پل تصمیم گرفتند تا نمونه کار خود را برای دمو آماده کنند، خروجی جلسه مبنی بر آن شد تا پل و بیل بر روی مترجم خود (Altair BASIC) کار کنند.

در سال ۱۹۷۶ با مشورت فراوان بیل گیتس و خانواده، وی تصمیم گرفت تا از دانشگاه بیرون بیاید و تمرکز خود را بر روی برنامه نویسی و علایق خود بگذارد و همین شد که با موافقت خانواده، بیل به همراه پل آلن تصمیم گرفتند تا شرکت نرم افزاری خود را راه اندازی کنند،

این دو دوست اولین دفتر کار خود را در آلبوکرکی تاسیس کردند و بعد از مدتی شرکت خود را به ثبت رساندند، این شرکت مایکروسافت نام گرفت.

مایکروسافت روز به روز در حال پیشرفت بود و کارمندان زیادی به این شرکت اضافه می شدند.

شغل بیل گیتس,زندگی نامه ی بیل گیتس

زندگی نامه ی بیل گیتس

بیل گیتس در مایکروسافت

در ادامه زندگیامه Bill Gates بیان می شود که در آن زمان ها مایکروسافت فقط ۴۰ کارمند داشت که مداوم مشغول کار کردن بودند. مبلغ کل فروش آن  فقط ۲.۴  میلیون دلار در سال بود. در سال ۱۹۸۰ شرکتی به نام IBM برای پیشرفت در زمینه کامپیوتر های شخصی تصمیم بر ساخت کامپیوتر خود که PC نام دارد و هم اکنون کامپیوترهای عصر حاضر نیز مجهز به آن هستند، بسازد و به بازار عرضه کند.

اما شرکت IBM تصمیم گرفته بود تا کار نرم افزار آن را به شرکت دیگری بسپارد. از اینجا بود که خوش شانسی به مایکروسافت روی آورد و شرکت IBM قراردی با شرکت کوچک مایکروسافت بست تا نرم افزارهای مورد نظر شرکت IBM را تولید کند. بیل گیتس و پل آلن سیستم DOS 86 را مناسب برای کامپیوتر های شخصی IBM تغییراتی اعمال کردند و حتی امکانات بیشتری را به آن اضافه نمودند و از آن یک سیستم عامل قوی ۱۶ بیتی ساختند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع روش های پرورش ماهی قزل آلا و شرایط آن

مایکروسافتاین سیستم عامل را MS-DOS نامید. MS-DOS برروی کامپیوترهای شخصی IBM جای گرفتند و شرکت IBM مقداری از فروش کامپیوترهای PC خود را برای استفاده از MS-DOS به مایکروسافت می داد.

چند سال بعد مایکروسافت سیستم عامل گرافیکی با نام Windows را منتشر کرد و محصولات موفق تری تولید کرد که باعث رشد چشمگیر آن شد. طبق آمار بیش تر از ۹۵ درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر دنیا از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده می کنند. اکنون بیل گیتس با بیش از ۵۰ میلیارد دلار، جزئی از ثروتمندترین مردان دنیا شناخته شده است.

بیل گیتس چندین سال است که این مقام را حفظ کرده. به گفته ی خود بیل گیتس یکی از دلایل موفقیت شرکت مایکروسافت استخدام افراد با هوش و خبره است. Bill Gates فقط ۱۹ سال داشت که مایکروسافت را مدیریت می کرد. او به حدی مشغول کار بود که حتی بعضی اوقات چند روز محل کار خود را ترک نمی کرد و به همراه کارمندان خود به سختی برروی پروژه های مختلف و سفارش مشتریان شرکت کار می کرد.

گیتس در سال ۲۰۰۰ پس از ۲۵ سال، از مدیرعاملی مایکروسافت کناره‌گیری کرد و جای خود را به استیو بالمر داد، ولی همچنان به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره این شرکت، به فعالیت خود ادامه داد. وی از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۴ ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت و پس از ۳۹ سال، با کناره‌گیری گیتس، جان دبلیو. تامسون به جای وی منصوب گردید.

بیل گیتس در ژانویه ۱۹۹۴ میلادی با ملیندا فرنچ از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. ملیندا اهل دالاس در ایالت تگزاس آمریکا است. این زوج دارای سه فرزند به نام‌های جنیفر کاترین گیتس (۱۹۹۶ میلادی)، روری جان گیتس (۱۹۹۹ میلادی) و فوب ادل گیتس (۲۰۰۲ میلادی) هستند.

خانه بیل گیتس یکی از مدرن‌ترین و گران‌ترین خانه‌های جهان بوده که در کنار تپه می‌باشد و منظره‌ای رو به دریاچه واشینگتن در مدینا واقع در واشینگتن دارد. بر طبق برآورد مجموعه خانه و زمینش معادل ۱۲۵ میلیون دلار ارزش دارد و مالیات آن در حدود ۱ میلیون دلار در سال می‌باشد. همچنین در بین دارایی‌های بیل گیتس، مجموعه ای از نوشته های لئوناردو دا وینچی موجود می باشد که او در سال ۲۰۰۴ به مبلغ ۳۰٫۸ میلیون دلار در یک حراجی خریداری کرده است.

آدرس ایمیل بیل گیتس به‌طور گسترده‌ای در دنیا پخش شده‌است و در حدود ۴ میلیون ایمیل در سال ۲۰۰۴ دریافت کرده‌است که بیشتر آن‌ها هَرزنامه می‌باشند. به گفته او در بین ایمیل‌های دریافتی تعداد زیادی مربوط به پیشنهادهایی برای پولدار شدن می باشد که اگر آزاردهنده نباشند، حداقل خنده دار است.

بیلگیتس,داستان زندگی بیل گیتس

عکس بیل گیتس در کنار همسر و فرزندانش

بیشتر بخوانید:  معرفی رشته مشاوره در دانشگاه و بررسی بازار کار این رشته

بنیاد بیل و ملیندا گیتس

گیتس تمام منافع حاصل از دو کتاب خود را به موسسات غیرانتفاعی، که استفاده از تکنولوژی در آموزش و افزایش مهارت‌ها را حمایت می‌کردند اختصاص داده‌است. بشر دوستی در نزد گیتس از اهمیت بالایی برخوردار است. او و همسرش ملیندا، مؤسسه خیریه ای را با سرمایه ۲۸٫۸ میلیارد دلار ایجاد کردند، تا فعالیت‌های بشردوستانه را در زمینه‌های بهداشت جهانی و آموزش حمایت کنند. با این امید که در قرن بیست و یکم تمام مردم دنیا به آموزش و بهداشت دسترسی داشته باشند. این مؤسسه مبلغ ۳٫۶ میلیارد دلار به بهداشت جهانی، ۲ میلیارد دلار به توسعه آموزش در مناطقی که سطح درآمد مردم پایین می‌باشد، اهدا کرده‌است، که در آمریکا و کانادا به صورت اهدا کامپیوتر و دسترسی به اینترنت برای همگان در کتابخانه های عمومی بوده است.

گیتس در اکتبر ۲۰۱۶ در مصاحبه با برنامه «امروز صبح» تلویزیون آی‌تی‌وی (ITV) اعلام کرد که قصد ندارد ثروت خود را برای سه فرزندش به ارث بگذارد و ثروت او بعد از مرگش در راه خیریه به ارث گذاشته خواهد شد.

قوانین سختگیرانه برای فرزندان بیل گیتس

جنیفرکاترین گیتس (به انگلیسی: Melinda French Gates)، روری جان گیتس و فیبی ادل گیتس؛ فرزندان بیل گیتس حق نداشتند تا 14 سالگی طعم داشتن موبایل را بچشند. بیل گیتس 61 ساله در مصاحبه های خود می گوید که فرزندانش حق نداشتند تا قبل از 14 سالگی موبایل داشته باشند، موسس میلیاردر مایکروسافت همچنین حق استفاده از موبایل درسر میز غذا را سلب کرده است. ثروتمندترین مرد جهان با 67 میلیارد دلار ثروت گفت فرزندان من برای تماشای تلویزیون در پایان شب نیز محدودیت داشتند تا زودتر به رختخواب بروند و این قوانین به نفع فرزندانم بوده است.

جوایز و دستاوردهای بیل گیتس

بیل گیتس در سال ۲۰۰۵ نشان افتخاری KBE یا Knight Commander of the Order of the British Empire را از دست ملکه‌ی انگلستان دریافت کرد. بسیاری از جوایز دیگری که گیتس دریافت کرده است، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه بوده و این جایزه‌ها را با همسرش ملیندا تقسیم کرده است.

بیل گیتس در سال 2015 بعد از اینکه جایزۀ لسکر * در سال ۲۰۱۶، رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما «نشان افتخار آزادی از طرف ریاست جمهوری» را به بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. فرانسیس اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز بالاترین نشان افتخار این کشور را در سال ۲۰۱۷ به این زوج اهدا کرد. * خدمات عمومی بلوبرگ میلینیوم * را دریافت کرد، جایزۀ پادما بوشان را نیز به دست آورد. در سال 2010 نیز به خاطر کمک‌هایش به صنعت آی.تی جایزۀ بوفالوی نقره ای را دریافت نمود. گیتس جوایز متعددی را به خاطر مسائل مختلف به دست آورده است.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه عملکرد جاروبرقی

جارو برقی حاوی 1 موتور می باشد که توسط برق روشن می شود نحوه عملکرد …