روش های درست کردن چسب ماد پاج در خانه

 نحوه ی درست کردن چسب ماد پاج, طرز درست کردن چسب ماد پاج

طرز درست کردن چسب Mod Podge

طرز تهیه چسب ماد پاج

چسب Mod Podge کاربردهای زیادی دارد، از جمله متصل‌کردن تصویرها روی شیشه و ظروف و … . برای خرید این چسب باید هزینه ی زیادی پرداخت کنید؛ بنابراین شما می توانید با 2 روش آسان و کم هزینه این چسب را در خانه تهیه کنید.

نحوه ساخت Mod Podge با چسب

وسایل لازم برای تهیه ی چسب ماد پاج :

 چسب کاردستی سفید 8 اونس (225 میلی لیتر)
 آب 4 اونس (112.50 میلی لیتر)
 لاک پایه آب (داوطلبانه) 2 قاشق غذاخوری
 زرق و برق فوق العاده خوب (داوطلبانه) 2 قاشق غذاخوری

ساخت Mod Podge با چسب :

شما به یک شیشه پاک با درپوش استوار نیاز دارید که بتوانید چسب را در آن نگه دارید. شیشه را می توانید از شیشه یا از جنس پلاستیک آماده کنید.

تمرکزفکر کنید که میزان و اندازه ی مواد دقیق باشند.

استفاده از چسب اسکرپ بوکینگ بدون اسید را در نظر بگیرید. ماندگاری آن بیشتر می باشد و احتمال زرد شدن آن کمتر از چسب معمولی می باشد.

چسب را داخل بطری یا شیشه بریزید. همه ی چسب را کامل بریزید. اگر چسب خیلی غلیظ می باشد و به آسودگی تخلیه نمی شود.در پایان مقدار کمی آب جوش یا آب داغ داخل بطری چسب بریزید و در آن را استوار ببندید و خوب تکان بدهید. آب گرم به شل شدن چسب کمک می کند. سپس آن را داخل بطری چسب بریزید.

یک روش دیگر برای راحتتر تخلیه شدن بطری چسب این می باشد که بطری چسب را 30 ثانیه داخل مایکروویو قرار بدهید (بسته به قدرت مایکروویو شما مدت روزگار قرار دادن در مایکروویو کم یا زیاد می شود).

4 اونس (112.50 میلی لیتر) آب را به کاسه چسب افزایش کنید و هم بزنید تا ترکیب شود.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با هنر کچه دوزی

اگر چسب ماد پاج حیران می خواهید پس از ترکیب کردن آماده شده می باشد. اما اگر مادپاچ براق می خواهید، 2 قاشق غذاخوری لاک پایه آب را افزایش کنید و در بطری را ببندید و خوب تکان بدهید. تا مخلوط شود.

و اما اگر اکلیل دار می خواهید 2 قاشق پودر اکلیل در رنگ دلخواه افزایش کنید و آن را خوب تکان بدهید.

اگر چسب تان به مرور روزگار زرد می شود می توانید از چسب اسکرپ بوکینگ بدون اسید Elmer استفاده کنید.

قبل از استفاده قطعا زیر کار را با پارچه ای مرطوب پاک کنید.

روش دوم : ساخت Mod Podge با آرد

ساخت چسب ماد پاج,درست کردن چسب ماد پاج

درست کردن Mod Podge با آرد

مواد لازم برای درست کردن Mod Podge با آرد :

آرد  1 و نیم فنجان (210 گرم)
 شکر دانه ریز یک چهارم فنجان (56.25 گرم)
 آب سرد  1 فنجان (225 میلی لیتر)
روغن زیتون (داوطلبانه) یک چهارم قاشق چایخوری
 سرکه (داوطلبانه) یک چهارم قاشق چایخوری

مراحل درست کردن Mod Podge مبتنی بر آرد :

در این روش با استفاده از آرد و شکر چسب مادپاج را تهیه می کنید. با این دستور بافت نهایی چسب کمی دانه دانه می شود.

یک شیشه یا بطری پاک با در استوار را آماده کنید.

ابتدا آرد و شکر را در قابلمه ای ترکیب کنید. و یک و نیم فنجان آرد معادل 210 گرم و یک چهارم فنجان شکر دانه ریز معادل 56.25 گرم را در قابلمه الک کنید. آب را افزایش کنید و هم بزنید. 1 فنجان آب سرد معادل 225 میلی لیتر، را داخل قابلمه بریزید و سریع هم بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند و گلوله گلوله نشوند.

بیشتر بخوانید:  نکاتی برای خشک کردن سبزیجات

یک چهارم قاشق چایخوری روغن افزایش کنید. این کمک می کند تا در آخر ماد پاج تان براق تر شود. اکنون گاز را روشن کنید. و قابلمه را روی شعله ی میانه قرار بدهید و اجازه ندهید مواد داخل قابلمه بجوشد.

اگر مخلوط آغاز به غلیظ شدن کرد. آب بیشتری افزایش کنید و هم بزنید. تا به غلظت مورد نظر برسد. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید خنک شود. تمرکزفکر کنید بعد از سرد شدن غلیظ تر می شود.

افزایش کردن سرکه به کنترل قارچ و کپک زدگی  Mod Podge شما کمک می کند. اگر می خواهید سرکه افزایش کنید زمانی که قابلمه را از روی گاز برداشتید و افزایش کنید و چسب تان را هم بزنید.

پس از اینکه کاملا سرد شد، Mod Podge را داخل شیشه یا بطری بریزید و در آن را استوار ببندید. تمرکزفکر کنید برای ریختن چسب به داخل بطری از یک قاشق پاک و خشک استفاده کنید.

باید آن را در مکان خنک مشابه یخچال نگهداری کنید. به مدت یک یا دو هفته از آن استفاده کنید. اگر آغاز به خشک شدن و پوسته پوسته شدن کرد، آن را دور بریزید.

درست کردن Mod Podge در خانه, روش درست کردن Mod Podge خانگی

مزایا و معایب چسب Mod Podge

مزایا و معایب چسب ماد پاج را در نظر بگیرید

بدانید که Mod Podge خانگی با Mod Podge خریداری شده در فروشگاه یکسان نیست. هنگام تهیه و استفاده از این دستورالعمل ها به خاطر داشته باشید که Mod Podge خانگی با Mod Podge خریداری شده در فروشگاه یکسان نیست. فرق هایی بین این دو وجود دارد که به آنها می پردازیم.

به خاطر داشته باشید که هزینه درست کردن Mod Podge کمتر از Mod Podge خریداری شده در فروشگاه می باشد. Mod Podge که از فروشگاه خریداری شده می باشد می تواند خیلی گران باشد، بنابراین جای بهت نیست که بسیاری از صنعتگران سعی می کنند دستورالعمل های خود را از موادی که بسیاری از آنها در خانه دارند تهیه کنند.

بیشتر بخوانید:  میز شب یلدا

درک کنید که کیفیت بین این دو گوناگون می باشد. Mod Podge خانگی معمولاً با استفاده از چسب آب دار ساخته می شود، بنابراین بدون برخی از خصوصیاتی می باشد که Mod Podge خریداری شده در فروشگاه دارد. Mod Podge خریداری شده در فروشگاه می تواند هم به عنوان چسب و هم درزگیر استفاده شود و سبب ماندگاری آن شود. نسخه خانگی چسب کمتری دارد و بدون لاک و مهر و موم می باشد.

برای مقاومت بیشتر Mod Podge خانگی خود، اندیشه کنید که پس از خشک شدن Mod Podge، پروژه خود را با یک درزگیر اکریلیک اسپری کنید. بدانید که پایان کار بین این دو گوناگون می باشد. Mod Podge خریداری شده در فروشگاه انواع مختلفی از براق، ساتن، حیران دارد. حتی در انواع تیره و درخشان وجود دارد. تا زمانی که لاک یا براق افزایش نکنید، Mod Podge خانگی شما حیران خواهد بود.

Mod Podge مبتنی بر آرد ممکن می باشد دارای دانه های درشت باشد.

بدانید که Mod Podge مبتنی بر آرد تبهکار شدنی می باشد. ساخت Mod Podge از مواد کاملاً خوراکی و غیر سمی مشابه آرد امکان پذیر می باشد. متأسفانه، این مواد محصول نهایی را فساد پذیر می کند. باید آن را در یک مکان خنک نگهداری کنید و کاسه یک یا دو هفته از آن استفاده کنید، در غیر این صورت منقضی می شود و آغاز به پوسیدگی می کند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده های جالب برای آتش بازی برای عروس و داماد

انواع آتش بازی آتش بازی برای عروس و داماد انواع گوناگون آتش بازی مشابه: آتش …