روش خشک کردن زنجبیل و تهیه ی پودر آن

 روش خشک کردن زنجبیل, نحوه ی پودر کردن زنجبیل, نحوه ی خشک کردن زنجبیل

نحوه ی خشک کردن زنجبیل تازه

چگونه زنجبیل را در منزل خشک کنیم؟

زنجبیل از ادویه های بینهایت مقوی، با طبع گرم میباشد. این ادویه کاربردهای زیادی دارد. شما می توانید آن را به صورت تازه، پودر شده و خشک شده استفاده کنید. در ادامه با روش خشک کردن زنجبیل و پودر کردن زنجبیل آشنا شوید.

چگونه زنجبیل را خشک و پودر کنیم؟

پودر زنجبیل را خودتان درست کنید

زنجبیل یک ادویه عالی و گرم میباشد که کاربردهای آشپزی و دارویی زیادی دارد. در مورد تعطیلات وقتی که گفت‌وگو از نان زنجبیل و کلوچه های زنجبیلی می شود، یک ماده ضروری در بسیاری از غذاهای آسیایی میباشد. اما همچنین به دلیل توانایی در رفع ناراحتی معده و خواص خلاف التهابی بینهایت مورد استفاده قرار می گیرد.

هیچ چیز عطر و طعم شیرین و پر ادویه و عطر زنجبیل تازه را رفع نمی کند، اما برای کسانی که به آسودگی نمی توانند ریشه ی زنجبیل (زنجبیل تازه) خود را قبل از ویران‌شدن استفاده کنند، خشک کردن زنجبیل یک روش مناسب برای نگهداری و ماندگاری آن میباشد.

انتخاب ریشه زنجبیل (زنجبیل تازه)

خشک کردن زنجبیل حتی بدون دستگاه خشک کن نیز آسان میباشد. ابتدا هنگام خرید زنجبیل، آنرا با شکستن یک قطعه کوچک از آن تست کنید. در صورتی که، بدون الیاف گرایش ای بود، زنجبیل تازه میباشد و برای خشک شدن بینهایت مناسب میباشد. اگر الیاف های گرایش ای زیادی وجود داشته باشد، خرد کردن و به صورت پودر در آوردن زنجبیل بینهایت مشکل تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  موثرترین راهها برای تمیز کردن قابلمه و سینی های پخت

برای تهیه زنجبیل برای خشک کردن، آن را خوب پاک کرده و پوست آن را بگیرید، برای پوست گرفتن زنجبیل، با استفاده از یک چاقوی تیز، روی پوست زنجبیل بکشید و پوست آن را سوا کنید.

سپس، زنجبیل را تا حد ممکن نازک برش دهید. هرچه برشها نازک تر باشند، سریعتر و به طور یکنواخت خشک می شوند.

راه و روش خشک کردن زنجبیل, چگونه زنجبیل را خشک و پودر کنیم, طرز تهیه ی پودر زنجبیل

زنجبیل ها را پوست بگیرید و برش های نازک بزنید

خشک کردن زنجبیل

آسان ترین راه خشک کردن زنجبیل قرار دادن آن در بشقاب کنار پنجره ای میباشد که به مدت 3 تا 4 روز خورشید زیادی می بیند. اگر نمی خواهید چند روز شکیبایی کنید، برش های زنجبیل را در دستگاه خشک کن یا داخل فر با دمای بینهایت کم قرار دهید. هر نیم ساعت یا بیشتر زنجبیل را بررسی کنید.

خشک شدن با دمای 70 درجه سانتیگراد سلسیوس تقریباً 2 ساعت و نیم تا 3 ساعت طول خواهد کشید، (البته بستگی به برش های زنجبیل شما دارد) هر 15 تا 20 لحظه آن ها را چک کنید تا نسوزند. در حالی که روزگار خشک شدن در دستگاه خشک کن به تنظیم گرما بستگی دارد. برای استفاده از دستگاه خشک کن باید زنجبیل ها را در پایین ترین سطح دستگاه قرار بدهید. و هر نیم ساعت آن ها را چک کنید.

بیشتر بخوانید:  آموزش تصویری دوخت دستکش فر

پس از خشک شدن زنجبیل، آن را از فر یا دستگاه خشک کن خارج کنید و بگذارید تا خنک شود. بعد از سرد شدن دوباره آن را چک کنید تا مطمئن شوید کاملا خشک شده میباشد. (اگر اینگونه نیست، آن را دوباره برای یک بار دیگر در فر یا دستگاه خشک کن قرار دهید.) برای زنجبیل مهم میباشد که قبل از نگهداری یا آسیاب کاملاً خشک شود زیرا مانده نم می تواند سبب کپک زدن شود.

برش های خشک شده زنجبیل برای تهیه چای زنجبیل عالی میباشد. آنها به مدت 5 تا 6 ماه به خوبی در یک کاسه درب دار نگهداری کنید.

اگر استفاده ی زنجبیل داخل چای را به صورت پودر شده دوست ندارید. (زیرا سبب کدر شدن چای می شود) آن را برش های خلالی نازک بزنید و یا زنجبیل را با رنده ی درشت، رنده کنید. و سپس آن را خشک کنید. در این صورت خشک کردن آن در هوای آزاد و خورشید زودتر انجام می شود.

درست کردن زنجبیل پودر شده

برای تهیه ی پودر زنجبیل، برش های خشک را در آسیاب قهوه / ادویه بریزید و روشن کنید تا به خوبی پودر شوند. بعد از اینکه زنجبیل خود را به خوبی پودر کردید، قبل از ریختن در یک کاسه درب دار خلاف هوایی، اجازه بدهید کمی در دمای اتاق بمانند و خنک شوند.

برخی از افراد دوست دارند تنها زنجبیل را به اندازه کافی خرد کنند و آن را به صورت تازه تر استفاده کنند. می توانید آن ها را به اندازه های دلخواه برش بزنید و داخل کاسه درب دار محکمی قرار بدهید و سپس آن ها را داخل فریزر قرار بدهید. این یک روش عالی برای تازه نگه داشتن زنجبیل میباشد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده های جالب برای آتش بازی برای عروس و داماد

انواع آتش بازی آتش بازی برای عروس و داماد انواع گوناگون آتش بازی مشابه: آتش …