روش تهیه کرم محافظ و اسپری آبرسان پوست آویشن

خواص آویشن برای پوست, خواص آویشن برای سلامت پوست, اثربخشی آویشن در درمان جوش و آکنه

خواص آویشن برای پوست

روش تهیه کرم آویشن و خواص آن برای پوست

آویشن یک گیاه معطر می باشد که به عنوان ادویه و داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. فواید این گیاه بینهایت زیاد می باشد و برای درمان انواع بیماری ها و سلامت زیبایی، پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. با تحقیقاتی که بر روی خواص آویشن بر روی سلامت پوست صورت انجام گردیده، دیده شده که آویشن در درمان آکنه تاثیر بینهایت زیادی دارد.

تاثیرات آویشن روی پوست

– از تاثیرات آویشن روی پوست می توان به تمیزکردن عمقی پوست صورت، از بین بردن دانه‌های سرسیاه پوست صورت، کاهش آلودگیهای پوست صورت و افزایش گردش خون بر روی پوست صورت اشاره نمود.

– از تاثیرات آویشن برای پوست می توان به عکس باکتریایی و تصفیه کنندگی آن اشاره کرد که می تواند برای از بین بردن عفونت های داخل بدن که سبب جوش های پوست صورت می شوند مفید باشد.

بیشتر بخوانید:  مراقبت های پس از لیزر پوست

– روغن آویشن برای پیشگیری و درمان اگزما موثر می باشد.

– از آویشن می توان به عنوان ماسک، بخور، کرم و اسپری آبرسان برای پوست استفاده کرد. به دلیل تاثیرات آنتی اکسیدان، آویشن در حقیقت یک گیاه برای پیشگیری از چین و چروک هم می باشد.

خواص آویشن برای پوست, خواص آویشن برای سلامت پوست, اثربخشی آویشن در درمان جوش و آکنه

خواص و فواید آویشن برای پوست

شیوه تهیه کرم محافظ پوست آویشن

آویشن استراحت‌‌بخش می باشد و عطر ملایم و دلچسب آن به پوست احساساتی استراحت می‌دهد. روغن‌های دیگر موجود در آویشن مشابه تیمول سبب تغذیه و مواظبت پوست می‌شود.

مواد لازم برای کرم محافظ پوست آویشن

– برگ آویشن 20 گرم

– روغن زیتون 30 میلی‌لیتر

– روغن آووکادو 20 میلی‌لیتر

– اوسرین 100 گرم

طرز تهیه کرم محافظ پوست آویشن

آویشن را در ظرفی شیشه‌ای بریزید و روغن زیتون را به آن افزایش کنید. بگذارید سه روز بماند. آنگاه آن را از صافی ریز بگذرانید و بقیه برگ‌ها را خوب فشار دهید تا عصاره آن‌ها بیرون بیاید.

بیشتر بخوانید:  فیکساتور چیست ؟ انواع آن ، مزایا و عوارض آن

این محلول را با روغن آووکادو مخلوط کرده و آنگاه اوسرین را افزایش کنید و خوب به هم بزنید.

خواص آویشن برای پوست, خواص آویشن برای سلامت پوست, اثربخشی آویشن در درمان جوش و آکنه

خواص اعجاب‌انگیز آویشن برای پوست

اسپری آبرسان آویشن

برای حفظ نم پوست و پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک لازم می باشد که از اسپری آبرسان پوست استفاده شود. اسپری آبرسان نه تنها برای نگهداشتن نم بلکه برای فیکس کردن آرایش، جذب بهتر کرم های عکس خورشید، آبرسان و دور چشم، پاک کردن آرایش هم استفاده می گردد. استفاده از اسپری آبرسان پیش از کرم های گوناگون مثل کرم های مرطوب کننده و کرم شب سبب جذب بهتر کرم شده و سبب می شود مقدار کمتری کرم استفاده شود.

طرز تهیه اسپری آبرسان آویشن

قدری پودر آویشن را در آب جوش حل کنید و به مدت 15 الی 30 لحظه دم کنید. بعد از خنک شدن این محلول را داخل یک اسپری ریخته و استفاده کنید. مدت زمانه استفاده از این اسپری 1 هفته می باشد.

بیشتر بخوانید:  ترکیب رنگ موی تنباکویی و تصاویری از انواع رنگ موی تنباکویی

شما با این اسپری پوست خود را مقدار کمی نمدار کنید و آنگاه کرم های دیگر خود را استفاده کنید. پس از مدتی استفاده از این اسپری متوجه خواهید شد که به جز اینکه بر شادابی و نشاط پوست، لکه ها و جای جوش های روی پوست کم رنگ شده و کم کم از بین می رود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

کرلی مو چیست و چگونه انجام می شود؟

کرلی مو آموزش کرلی مو به حالت دادن موها به شکلی که کاملا فر نشود کرلی …