راهنمای مهاجرین در کشور استرالیا | از بیمه خدمات درمانی تا خرید خودرو در این کشور

پس از ورود به استرالیا باید چه کارهایی انجام دهیم؟

مهاجرت به کشور استرالیا از محبوبیت زیادی در میان ایرانیان برخوردار است. دولت استرالیا در سال‌های اخیر در تلاش بوده است که با تکیه بر رشد اقتصادی و جاذبه‌های توریستی که دارد، تعداد مهاجران را افزایش دهد. ورود به این کشور مهاجرپذیر و زیبا شرایط خاص خود را دارد و پس از ورود به استرالیا باید مراحلی را برای اقامت و شروع زندگی خود در این کشور بگذرانید. وقتی که یک مهاجر وارد استرالیا می‌شود باید خدماتی را که به افراد مقیم این کشور ارائه می‌شود، دریافت کند. مواردی مثل تامین یا اجاره مسکن، اشتغال به کار، افتتاح حساب بانکی، اخذ بیمه خدمات درمانی استرالیا و خرید خودرو از مهم‌ترین اقداماتی است که هر مهاجری پس از ورود به استرالیا باید انجام دهد.

چگونه در استرالیا حساب بانکی افتتاح کنیم؟

نه تنها امکان افتتاح حساب بانکی در استرالیا برای مهاجرین وجود دارد، بلکه برای افتتاح حساب بانکی در بانک‌ های استرالیا لازم نیست حتما در این کشور حضور داشته باشید. شما می‌توانید پیش از ورود به استرالیا به صورت تلفنی یا اینترنتی حساب خود را در این کشور افتتاح کنید. این امکان در اکثر موسسات و بانک‌های استرالیا وجود دارد. افتتاح آنلاین حساب در استرالیا 4 گام اصلی دارد که به شرح زیر هستند:

  • انتخاب یک بانک در استرالیا
  • ورود به وب‌سایت بانک مورد نظر
  • افتتاح حساب در وب‌سایت بانک: پس از ورود به وب‌سایت بانک مورد نظر، گزینه Moving to Australia را در نوار سرچ، جست‌جو کنید و سپس حساب مشخص شده برای مهاجرین را انتخاب کنید. سپس گزینه Open Bank Account را انتخاب کنید. در این مرحله، سایت اطلاعاتی را از شما می‌خواهد از جمله: نوع ویزا (دائم، موقت، بیزنسی و تحصیلی)، نشانی ایمیل، نشانی محل سکونت و تلفن، تاریخ دقیق ورود به استرالیا، شهر مقصد در استرالیا و معرفی یک شعبه بانکی از بانک مورد نظر
  • مراجعه حضوری به بانک و دریافت کارت بانکی خود با ارائه مدارک محلی به بانک مربوطه
بیشتر بخوانید:  راهنمای کامل درباره لباس زنانه مناسب برای دیدار عاشقانه

بیمه خدمات درمانی استرالیا

یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی که باید پس از ورود به استرالیا انجام دهید اخذ بیمه درمانی استرالیا است. خصوصا به این خاطر که هزینه درمان در این کشور سنگین است. درمان رایگان در استرالیا، شامل افراد دارای اقامت دائم یا موقت، شهروندان استرالیایی یا نیوزلندی، و همچنین برخی از دارندگان ویزاهای سابکلاس می‌شود. دولت استرالیا با ارائه این بیمه، از پوشش درمانی جامعه خود حمایت می‌کند.

شرایط و هزینه بیمه در استرالیا از اطلاعاتی است که برای همه مهاجرین کشور استرالیا مهم است. در ادامه این بخش، آمار و اطلاعاتی در مورد سیستم خدمات درمانی استرالیا را برای شما آماده کرده‌ایم. به این نکات توجه داشته باشید:

  • درصد دارندگان بیمه خصوصی در استرالیا: حدود 50 درصد
  • هزینه مراجعه به اورژانس با بیمه دولتی استرالیا: رایگان
  • هزینه مراجعه به پزشک عمومی با بیمه دولتی استرالیا: رایگان
  • هزینه سالیانه بیمه سلامت عمومی برای هر نفر: حدود 2 درصد درآمد فرد
  • هزینه سالیانه بیمه خصوصی برای هر نفر: حدود 2000 دلار استرالیا

 خرید ماشین در استرالیا

یکی دیگر از مواردی که بیشتر مهاجران پس از ورود به کشور استرالیا مد نظر خود قرار می‌دهند، خرید  خودرو در استرالیا است. خرید خودرو به دلیل وسعت بسیار زیاد این کشور امری ضروری به شمار می‌رود. خرید خودرو در استرالیا نسبت به ایران ساده‌تر است؛ از این رو که شرکت‌های خودروسازی در این کشور، طرح‌های متعددی را برای خرید با اقساط بلند و کوتاه مدت به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

شرایط خرید ماشین در استرالیا

در کشور استرالیا تنوع بالایی در زمینه خرید ماشین وجود دارد و شما می‌توانید جدیدترین خودروهای معرفی شده در جهان را در این کشور خریداری کنید. به طور متوسط برای خرید یک ماشین در استرالیا باید از 20 هزار تا 90 هزار دلار هزینه کنید. البته هزینه‌های مازادی برای خودروهای صفر وجود دارد مانند تمبر عوارض و بیمه اجباری شخص ثالث. از مدارکی که برای خرید اتوموبیل در استرالیا نیاز به تهیه دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمه اتوموبیل
  • ثبت اتوموبیل (رجیستر کردن ماشین خود در ایالتی که در آن اقامت دارید)
  • تمبر مالیاتی اجباری (مالیات دولت)
  • گواهی معاینه فنی جهت نشان دادن سلامت اتوموبیل (برای ماشین‌های دست دوم)

اجاره ماشین در استرالیا

در کشور استرالیا این امکان برای مهاجرین وجود دارد که از طریق شرکت‌های اجاره اتوموبیل، ماشین اجاره کنند. شما همواره می‌توانید ماشین اجاره‌ای خود را از فرودگاه یا سایر دفاتر واقع در شهر محل اقامت خود، تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید انواع وانت یا کاروان را نیز برای مسافرت یا اسباب‌کشی خود اجاره کنید. توجه داشته باشید که رانندگان باید صلاحیت کامل رانندگی داشته باشند و از قوانین راهنمایی و رانندگی به دقت پیروی کنند. توجه به ضوابط و شرایط شرکتی که از آن ماشین اجاره می‌کنید نیز، بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

بیمه ماشین در استرالیا

در کشور استرالیا تمامی دارندگان وسایل نقلیه می‌توانند به دو صورت وسیله نقلیه خود را بیمه کنند. بیمه شخص ثالث (گرین اسلیپ) که برای تمامی رانندگان اجباری است؛ و بیمه بدنه که می‌توانید به بیمه شخص ثالث خود آن را اضافه کنید. این بیمه به دو صورت است:

  • بیمه یک طرفه: اگر مقصر شما باشید، بیمه‌گذار حداکثر تا سقف بیمه تعیین شده خسارت شخص خسارت دیده را پرداخت می‌کند
  • بیمه جامع: در این نوع بیمه، در تصادفی که شما مقصر باشید، بیمه‌گذار هم هزینه شما و هم هزینه شخص مقابل را به صورت کامل پرداخت می‌کند

امور پس از مهاجرت خود به استرالیا را به کانگروز بسپارید

در این مطلب با بررسی نیازها و اقدامات لازم مهاجرین پس از ورود به کشور استرالیا، با مهم‌ترین آن‌ها از جمله افتتاح حساب بانکی و بیمه خدمات درمانی در این کشور آشنا شدیم. در صورت نیاز به دریافت مشاوره تخصصی در زمینه امور مهاجرین استرالیا و نهادهای ارائه دهنده خدمات به مهاجرینی که تازه به این کشور می‌آیند، همواره می‌توانید از راهنمایی مشاوران موسسه مهاجرتی کانگروز استفاده کنید. توجه داشته باشید که امور پس از مهاجرت به استرالیا به اندازه امور قبل از این مهاجرت اهمیت دارند و بهتر است که پیش از ورود به این کشور، نسبت به آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان موهای زائد یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و …