راهنمای تمیز کردن چرم

تمیز کردن چرم, نحوه ی تمیز کردن چرم, راهنمای تمیز کردن چرم

راهنمای تمیز کردن چرم

نکات مهم برای تمیز کردن چرم

لوازم چرمی گرانقیمت هستند و نیاز به مراقبت های خاصی دارد. مبلمان چرمی زیبا هستند اما به دلیل تمیز کاری و نگهداری آن ها خیلی ها از آن عقب‌نشینی می کنند؛ به همین قصد ما در این مقاله شما را با نحوه ی نگهداری و تمیز کردن چرم و نکات آن آشنا می کنیم.

چگونه می توان لکه ها را از چرم پاک کرد ؟

مبلمان و وسایل چرمی کم‌بها نیستند، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که بینهایت عالی از آنها مراقبت می کنید. اما مهم نیست که چقدر در مساوی کاناپه یا نیمکت چرمی خود محتاط هستید، بهتر می باشد در کنار زندگی کردن آسوده از آن ها لذت ببرید.

با این حال، این بدان معنا نیست که در مورد نشت یا لکه های چربی نمی توان کاری کرد. بیاموزید که چگونه لکه های موجود در مبلمان چرمی را پاک کنید ، بنابراین می توانید از مبلمان چرمی خود سال ها لذت ببرید.

توجه: قبل از تمیز کردن چرم، همیشه باید با دستورالعمل های مراقبت سازنده مشورت کنید.

قبل از ابتدا: باید با ساختار و زیر سازی و حتی نوع چرم تان آشنا شوید.

همه مبلمان چرمی به یک اندازه ساخته نشده اند ، به این معنی که شما هیچ پاسخی جهانی برای چگونگی پاک کردن لکه ها از روی مبلمان چرمی ندارید. بیشتر مبلمان و کاناپه ها از یکی از این دو نوع چرم ساخته شده اند: چرم رنگ آنیلین یا چرم رنگی.

چرم رنگ آنیلین: همچنین به عنوان “چرم ناتمام” نیز شناخته می شود ، از نظر ظاهری این ماده طبیعی تر می باشد ، زیرا روی آن پوشش نهایی ندارد. چرم رنگ آنیلین نرم تر و گرانبهاتر می باشد.

چرم رنگی: این چرم ها با آنیلین نیز رنگ می شوند، اما سطح آنها با رنگدانه پوشانده شده می باشد. همانند چرم آنیلین کاملاً نرم به نظر نمی رسد، اما مقاومت بیشتری دارند و در طول سال کم رنگ می شود.

چگونگی تمیز کردن چرم رنگ آنیلین ناتمام

از آنجا که این چرم بینهایت قشنگ می باشد، در صورت از بین بردن هرگونه لکه رنگی از آن، اعم از آب، چربی، جوهر یا موارد دیگر، همیشه باید از یک متخصص کمک بگیرید. در غیر این صورت می توانید صدمات جبران ناپذیری به وسایل چرمی خود داخل کنید.

نکاتی برای تمیز کردن چرم, راهنمای نگهداری از چرم, اصولی برای نگهداری از چرم

روش های تمیز کردن مبلمان چرم

تمیز کردن لکه های آب روی مبلمان چرمی

آب بینهایت بی ضرر به نظر می رسد، اما می تواند حلقه های ناخوشایندی را روی همه چیز از مبلمان چوبی گرفته تا مبل های چرمی برجای بگذارد. اگر بلافاصله بعد از تمیز کردن لکه ها با دستمال میکروفیبر نم دار آن ها را سریع تمیز کنید و باز از دستمال میکروفیبر خشک آن را خشک کنید تا لکه های آب روی چرم باقی نمانند.

بلافاصله بعد از ایجاد لکه آن ها را تمیز کنید زیرا لکه های ماندگار، سخت تر تمیز می شوند.

آنچه که شما برای تمیز کردن چرم نیاز دارید:

پارچه های میکروفیبر طبیعی یا سفید (تمرکزفکر کنید هنگام تمیز کردن لکه ها از چرم، دستمال شما رنگ ندهد).

آب مقطر

نرم کننده چرمی

نحوه ی تمیز کردن لکه از چرم :

پارچه میکروفیبر را با آب مرطوب کنید.

بیشتر بخوانید:  روش های متفاوت بافت لیف

از مرکز لکه ابتدا کنید و با استفاده از جنبش دورانی به آرامی به سمت بیرون پاک کنید.

پاک کردن لکه را ادامه دهید تا جایی که دیگر نتوانید نشان را ببینید.

اجازه دهید سطح آن خشک شود. اگر لکه آب هنوز وجود دارد، مراحل را دوباره‌کاری کنید.

هنگامی که لکه از بین رفت و مبلمان خشک شد، چرم را با نرم کننده ی توصیه شده در دستورالعمل های سازنده ی آن استفاده کنید.

نحوه پاک کردن لکه های چربی روی چرم

چربی و چرم قرار نبود هرگز باشد. متأسفانه، مواد غذایی ریخته می شوند و دست های چرب کودکان، لکه های چربی را بر روی مبلمان چرمی می گذارند.

آنچه شما نیاز دارید:

پارچه های میکروفیبر خشک

نشاسته ذرت یا پودر تالکوم (پودر تالک)

نرم کننده چرمی

نحوه ی تمیز کردن لکه های چربی از روی چرم :

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک، تا آنجا که می توانید چربی را از مبلمان پاک کنید.

نشاسته ذرت یا پودر تالک را روی ناحیه صدمه دیده (لکه ی چربی) بپاشید تا روی آن کاملا پوشانده شود.

بگذارید این یک شب بماند. (اعتماد حاصل کنید که کودک و … به آن دست نمی زنند)

روز بعد پودر را به آرامی با یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک پاک کنید.

در صورت نیاز مراحل تمیزکاری را دوباره‌کاری کنید.

هنگامی که همه چربی ها برداشته شد، نرم کننده چرمی را که توسط سازنده توصیه می شود، به اقبال مورد نظر بمالید تا درخشش مبلمان شما دوباره پایدار شود.

برای از بین بردن چربی مبلمان چرمی رنگی، نیز می توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

از بین بردن لکه های چربی از مبلمان چرم با مایع ظرفشویی:

آنچه شما نیاز دارید:

پارچه های میکروفیبر

یک صابون کاسه مخصوص خلاف چربی

آب مقطر

نرم کننده چرمی

نحوه ی تمیز کردن چربی از روی مبلمان چرم:

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خشک تا آنجا که می توانید چربی را، از ناحیه چربی پاک کنید.

چند قطره مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کنید تا کف ایجاد شود.

پارچه میکروفیبر خود را با این محلول مرطوب کنید.

موقعیت لک شده را به آرامی با پارچه آغشته به محلول کنید، مطمئن شوید که در یک سمت کار می کنید.

پارچه خود را با یک پارچه ی جدید جابه جا کنید و آن را تنها با آب مقطر مرطوب کنید.

و دقیقاً همان کاری را کنید که با دستمال آغشته به مایع ظرفشویی انجام داده اید، با تمرکزفکر و در همان سمت بمالید تا آثار محلول تمیز کننده از بین برود.

موقعیت را با یک پارچه میکروفیبر جدید خشک کنید.

این کار را دوباره‌کاری کنید تا جایی که لکه رفع شود.

نرم کننده چرم را که طبق دستورالعمل و توصیه های سازنده ی مبلمان خود، استفاده کنید

از بین بردن لکه های جوهر از مبلمان چرم

امکان دارد کودک شما با خود مبلمان چرم را خط بکشد و یا جوهر خودکار روی آن ریخته شود. که آشکار زیبای چرم شما را از بین می برند.

درصورتی که جوهر خودکار روی لباس و کیف، مبلمان چرم شما ریخته شد باید به سرعت برای پاک کردن آن اقدام کنید. زیرا در صورت معطلی رنگ جوهر به لایه های داخلی چرم نیز نفوذ می کند که پاک کردن چرم را غیرممکن می کند. هرگز از الکل برای پاک کردن جوهر خودکار استفاده نکنید. بدون معطلی از پارچه آغشته به محلول سرکه، آب و شامپو بچه استفاده کنید و بعد از پاک کردن لکه، آن را در مجاورت هوا قرار دهید تا خشک شود.

بیشتر بخوانید:  11 کاربرد واکس ماشین در خانه داری

تمرکزفکر کنید این کار را در اقبال نامشخص و کوچک تست کنید. اگر از بین نرفت باید در مورد تمیز کردن آن ها با متخصص مشورت کنید.

اصول تمیز کردن چرم, نحوه ی تمیز کردن مبلمان چرم, از بین بردن لکه ها از روی چرم

روش از بین بردن لکه ها از روی چرم

8 نکته برای تمیز کردن چرم :

1- همانطور که در بالا گفته شد قبل از تمیز کردن چرم، ابتدا باید چرم خود را بشناسید. نحوه ی تمیز کردن انواع چرم ها گوناگون می باشد به عنوان مانند: چرم پایان شده (با عنوان چرم تحت درمان) با پوشش محافظتی پوشانده می شود ، در حالی که چرم جیر و ناتمام (با نام مستعمل چرم تصفیه نشده) چنین نیست و تمیز کردن آن ها گوناگون می باشد. استفاده از کمی صابون زین روی یک کاناپه چرمی پایان شده مناسب می باشد ، اما حتی صابون ملایم نیز می تواند برای احساساتی ترین چرم ها بینهایت خشن باشد. اگر مطمئن نیستید که چرم شما در مساوی تمیز کردن چه واکنشی نشان می دهد، ماده تمیز کننده خود را در یک منطقه نامحسوس آزمایش کنید.

2- از محلول های تمیز کننده دور شوید. وقتی نوبت به چرم می رسد بهتر می باشد از آب یا محصولات تمیزکننده ای که مخصوص چرم طرح‌ریزی شده اند استفاده کنید. تمیزکننده های خانگی محبوب مشابه جوش شیرین، سرکه سفید، کرم تارتار و آب لیمو می توانند روی چرم های قشنگ سخت باشند و مشکل را حتی بیشتر کنند.

3- به محض بروز لکه ها آن ها را از بین ببرید. بهترین روش برای مقابله با لکه های مایع، تمیز کردن سریع آنها، با ضربه زدن با پارچه نرم می باشد تا نم، هرچه بیشتر از بین برود. سپس، منطقه را با یک پارچه نرم و مرطوب آغشته کنید (از آب گرم استفاده کنید – بدون صابون). شما همچنین می توانید پارچه را با تمیز کننده چرم مرطوب کنید – اما اگر از محصولی استفاده می کنید که در یک بطری اسپری قرار دارد، ابتدا آن را روی پارچه بپاشید تا اینکه مستقیماً آن را روی سطح چرم بپاشید. مالش ندهید، در غیر این صورت می توانید یک لکه آب باقی بگذارید. دوباره با یک پارچه خشک ضربه بزنید تا نم کاملا از بین برود.

4- مرطوب کنید. پس از تمیز كردن چرم با آب یا تمیزكننده چرم، از نرم كننده چرم برای بازیابی نم استفاده كنید. نرم کننده چرم را با استفاده از برس، اسفنج یا پارچه میکروفیبر با جنبش دورانی به آرامی به چرم خود بمالید.

5- لکه های دشوار را خشک تمیز کنید . لکه های چربی، لکه های جوهر و لکه های آرایش که پس از تمیز کردن ملایم لکه ها تمیز نمی شوند، ممکن می باشد نیاز به تمیزکاری پیشه ای داشته باشند.

6- به مرور روزگار برخی لکه از بین می روند و کم رنگ تر می شوند. چرم ماده ای بینهایت محکم می باشد و گاهی اوقات چرم لکه ها را جذب می کند، تنها باید به آن روزگار بدهید، اگر چه ممکن می باشد هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد.

بیشتر بخوانید:  روش های تمیز کردن نمای ساختمان

7- از چرم خود محافظت کنید. با پاک کردن منظم آلودگی و کثیفی از وسایل چرمی خود محافظت کنید. برخی از موارد مشابه کت های چرمی ممکن می باشد از اسپری خلاف آب استفاده شوند، در حالی که برخی دیگر، مشابه کفش را می توانند واکس بزنند تا در مساوی آب مقاوم تر شوند.

8- از کالاهای چرمی به درستی نگهداری کنید. کالاهای چرمی خود را در مکانی خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید تا از ایجاد کپک و تحول رنگ آن پیشگیری کنید. برای اینکه شکل کیف های چرمی خود را حفظ کنید، آنها را با حوله ای تمیز پر کنید و آنها را در کیسه های فیلتر گرد و گردوخاک نگه دارید. کت های چرمی را بر روی آویزهای استوار آویخته کنید.

تکنیک های تمیز کردن چرم,نحوه ی تمیز کردن چرم,تمیز کردن چرم

روش های نگهداری از چرم

نحوه ی نگهداری از وسایل چرمی :

به وسیله ی جاروبرقی و سر مخصوص آن مبلمان چرم خود را، جارو کنید. جاروبرقی گرد و گردوخاک و آوارهایی را که می توانند لکه ایجاد کنند را از بین می برد. همچنین می تواند از آلودگی به داخل چرم هنگام تمیز کردن لکه ها پیشگیری کند. این کار را لااقل دو بار در ماه انجام دهید. برای داخل شدن به شکاف از سری برس نرم استفاده کنید.

 در امتداد دانه ها چرم تمیز کنید. با تمرکزفکر به چرم نگاه کنید. ممکن می باشد متوجه شوید که الیاف چرم، در یک سمت خاص جنبش می کند. سعی کنید در طول تمیز کردن اساسی در راستای سمت دانه های آن کار کنید. این کار چرم شما را برای مدت طولانی تری سالم نگه می دارد.

 ماهی دو بار مبلمان چرم را با پارچه مرطوب تمیز کنید. یک پارچه تمیز را در آب گرم مرطوب کنید. همچنین می توانید از صابون دست، شوینده کاسه یا صابون چرمی استفاده کنید. مطمئن شوید که آب از پارچه نمی چکد و خیلی خیس نشده می باشد. ملایم اما سریع باشید. این کار را حداکثر 2 هفته انجام دهید.

 سالی دو بار نرم کننده چرم بزنید. نرم کننده از الیاف چرم محافظت کرده و آنها را استوار و مقاوم در مساوی لکه ها نگه می دارد. نرم کننده ی چرم را از فروشگاه تهیه کرده و دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید. به طور معمول، شما تنها باید دو بار در سال این کار را انجام دهید. در مناطقی که هوای گرم و خشک دارند، باید سه بار یا بیشتر در سال این کار را انجام دهید تا چرم خشک نشود. پس از تمیز کردن لکه ها، باید از نرم کننده ی چرم استفاده کنید.

 نرم کننده خانگی را می توان از یک اقبال سرکه سفید و دو اقبال روغن کتان یا روغن کتان تهیه کرد. پارچه ای را آغشته به روغن کنید و با حرکات دورانی روی مبلمان بکشید سپس اجازه دهید یک شب بماند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده های جالب برای آتش بازی برای عروس و داماد

انواع آتش بازی آتش بازی برای عروس و داماد انواع گوناگون آتش بازی مشابه: آتش …