بیوگرافی ادوین هابل

تصاویر ادوین هابل,شناخت ادوین هابل

بیوگرافی ادوین هابل

ادوین پاول هابل، متولد 20 نوامبر 1889، مارشفیلد، میسوری، ایالات متحده متولد شد، و در 28 سپتامبر 1953، سن مارینو، کالیفرنیا درگذشت.

ادوین پاول هابل، متولد 20 نوامبر 1889، مارشفیلد، میسوری، ایالات متحده متولد شد، و در 28 سپتامبر 1953، سن مارینو، کالیفرنیا درگذشت.

هابل در 20 نوامبر 1889 در مارشفیلد میسوری متولد شد و قبل از اولین سال تولد خود به ویتون، ایلینویز نقل مکان کرد.

ادوین هابل، که تلسکوپ فضایی هابل برای آن نامگذاری شده است، یکی از ستاره شناسان برجسته قرن بیستم بود. کشف او در دهه 1920 کهکشان های بی شماری فراتر از کهکشان راه شیری وجود دارد و درک ما از جهان و جایگاه ما در درون آن را تحقق بخشید.

ادوین پاول هابل، (متولد 20 نوامبر 1889، مارشفیلد، میسوری ، ایالات متحده – درگذشت 28 سپتامبر 1953 ، سن مارینو ، کالیفرنیا)، منجمان آمریکایی که نقش مهمی در ایجاد زمینه نجوم برون گرایی و عموماً به عنوان کیهان شناس قرن بیستم شاهد leading پیشرو در نظر گرفته می شود.

ادوین هابل پسر جان پاول هابل، تاجری بود که در صنعت بیمه کار می کرد. مادر وی، ویرجینیا لی جیمز سابق، یک خانه دار بود که در غیاب های مکرر جان در تجارت، خانه را اداره می کرد. هابل هشت فرزند داشت.

در سال 1906 هابل بورس تحصیلی را به دانشگاه شیکاگو بدست آورد، جایی که به مدت یک سال به عنوان دستیار آزمایشگاه دانشجویی برای فیزیکدان روبرت میلکان، برنده جایزه نوبل آینده خدمت کرد. هابل در سال 1910 فارغ التحصیل شد و به عنوان یک محقق رودز از ایلینویز انتخاب شد. وی سه سال را در دانشگاه آکسفورد گذراند و لیسانس فقه را دریافت کرد، موضوعی که وی با اصرار پدر از او گرفته بود. پس از درگذشت پدرش در سال 1913، راهی برای او فراهم شد تا بتواند یک حرفه علمی را دنبال کند.

پس از بازگشت به ایالات متحده بعداً در سال 1913 ، هابل یک سال دبیرستان را در ایندیانا تدریس کرد.

هابل، مرد بلند قد و ورزشکاری که در ورزش بسیار عالی بود و حتی مدت کوتاهی مربیگری بسکتبال دبیرستان را نیز داشت، در یکی از مهیج ترین دوره های نجوم، فعالیت علمی حرفه ای خود را آغاز کرد. سال 1919 بود، تنها چند سال پس از آنكه آلبرت انیشتین نظریه خود را در مورد نسبیت عام منتشر كرد، و عقاید جسورانه جدید در مورد جهان تخمیر كرد.

بیوگرافی ادوین هابل,زندگینامه ادوین هابل

آشنایی با ادوین هابل

بیشتر بخوانید:  آشنایی با روش های کاشت تره و تکثیر آن

وی سپس وارد دانشگاه شیکاگو شد و تحصیلات تکمیلی در نجوم را آغاز کرد. هابل تحقیقات مشاهده ای خود را در رصدخانه یرکس در خلیج ویلیامز، ویسکانسین، تحت نظارت ستاره شناس ادوین فراست انجام داد. در این زمان یرکس دیگر در آستانه نجوم نبود، اما هابل به یک تلسکوپ کاملاً قدرتمند، یک بازتابنده 24 اینچی (61 سانتیمتر) قدرتمند دسترسی داشت.

این خوشبختی بزرگ هابل بود که او تحصیلات تکمیلی خود را به اتمام رساند همانطور که مدیر دانشگاه بود رصدخانه کوه ویلسون در کالیفرنیا، جورج الری هیل در حال استخدام برای کارمندان جدید بود. تلسکوپ 100 اینچی (254 سانتی متر) هوکر، قدرتمندترین در جهان، در حال اتمام بود. هابل پیشنهاد شغل هیل را پذیرفت، اما ایالات متحده قبل از اینكه این مقام را به دست بگیرد، در 6 آوریل 1917 به آلمان جنگ اعلام كرد. وی به سرعت 1931 پایان نامه خود را با عنوان “تحقیقات عکاسی سحابی های کم رنگ” در بهار 1917 به پایان رساند تا او می تواند در ارتش ایالات متحده ثبت نام کند. با این حال ، هیل ، موقعیت Mount Mount Wilson را تا پایان جنگ برای او باز نگه داشت. هابل در فرانسه مشغول خدمت بود و به مقام بزرگ رسید، اما بعید نیست كه وی اقدام كند.

زندگی ادوین هابل,آشنایی با ادوین هابل

تصاویر ادوین هابل

به نظر می رسد، هابل جهان را در دامان خود قرار داده بود.

اکثر اخترشناسان روز هابل تصور می کردند که همه جهان – سیارات، ستاره هایی که با چشم غیر مسلح و با تلسکوپ های قدرتمند دیده می شوند و اشیاء فازی به نام سحابی – در کهکشان راه شیری قرار دارند. فکر می شد کهکشان ما مترادف با جهان است.

بیشتر بخوانید:  کاشت درخت گردو و نگهداری از آن

در سال 1923، هابل تلسکوپ هوکر را در تکه ای مبهم از آسمان به نام سحابی آندرومدا آموزش داد. وی دریافت که این ستاره ها دقیقاً مانند ستاره های کهکشان ما، فقط تاریک هستند. یک ستاره او را دید یک متغیر Cepheid بود، یک نوع تصویر کوچک از کهکشان آندرومدا ستاره با یک روشنایی شناخته شده و متفاوت است که می تواند برای اندازه گیری مسافت استفاده شود. از این هابل نتیجه گرفت که سحابی آندرومدا یک خوشه ستاره در این نزدیکی نیست بلکه کل کهکشان دیگری بود، که اکنون کهکشان آندرومدا نامیده می شود.

در سالهای بعد ، او کشف های مشابهی با سحابی های دیگر انجام داد. در اواخر دهه 1920، بسیاری از ستاره شناسان متقاعد شده بودند كه كهكشان راه شیری ما یكی از میلیون ها نفر در جهان است. این یک تغییر فکری بود به همان اندازه ژرف که درک جهان دور و دور خورشید است.

تصاویر ادوین هابل,شناخت ادوین هابل

ادوین هابل کیست؟

نمودار چنگال تنظیم هابل در حال استفاده سپس هابل یک قدم جلوتر رفت. در اواخر آن دهه، کهكشان ها به اندازه كافی برای مقایسه با یکدیگر كشف كرده بودند. او سیستمی برای طبقه بندی کهکشان ها به بیضوی ها، مارپیچ ها و مارپیچ های منع شده ایجاد کرد – سیستمی به نام نمودار چنگال تنظیم هابل، که امروزه به شکل تکاملی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما حیرت انگیزترین کشف که هابل انجام داد، ناشی از مطالعه وی در مورد طیف 46 کهکشان و به ویژه سرعت داپلر آن کهکشان ها نسبت به کهکشان راه شیری ما است. آنچه هابل پیدا کرد این بود که کهکشان ها دورتر از همدیگر هستند، هر چه سریعتر از یکدیگر فاصله بگیرند. براساس این مشاهدات، هابل نتیجه گرفت که جهان به طور یکنواخت گسترش می یابد. چندین دانشمند نیز این تئوری را بر اساس نسبیت عام انیشتین مطرح کرده بودند، اما داده های هابل، که در سال 1929 منتشر شد، به متقاعد کردن جامعه علمی کمک کرد.

هابل و همکارش در کوهستان. ویلسون، میلتون هاسونون (که به عنوان راننده قاطر در هنگام ساخت رصدخانه، سپس سرایدار، سپس دستیار شب شروع به کار کرد)، میزان گسترش جهان را 500 کیلومتر بر ثانیه در هر مگاپارس تخمین زده است. (یک مگاپارسک یا یک میلیون پارسک، مسافتی برابر با حدود 3.26 میلیون سال نوری است؛ بنابراین یک کهکشان دو مگاپارسی دور از ما، دو برابر سریعتر از یک کهکشان تنها یک مگاپارس دور است از ما دریافت می کند.) این تخمین را هابل ثابت می نامند. و دانشمندان از آن زمان تاکنون در حال تنظیم دقیق آن بوده اند.

آشنایی با زندگی ادوین هابل,درباره ی زندگی ادوین هابل

زندگی نامه ی ادوین هابل

بیشتر بخوانید:  کاشت و پرورش گیاه خرفه

تلسکوپ فضایی هابل با زمین در پس زمینه تلسکوپ فضایی Hubble در سال 1990 به فضا پرتاب شد که یکی از مهمترین اهداف آن سرنگونی هابل ثابت است. در سال 2001، تیمی که ابرنواخترهای هابل را مطالعه می کرد، به همراه تلسکوپ های نوری زمینی، سرعت 8 ± 72 کیلومتر بر ثانیه / ثانیه را تعیین کردند. در سال 2006 ، تیمی که از پس زمینه مایکروویو کیهانی با ماهواره WMAP ناسا استفاده کرده بود ، این اندازه گیری را به 70 کیلومتر بر ثانیه در ثانیه / مگاوات رسانید هابل ، تلسکوپ ، همچنین به کشف این مسئله كه جهان نه تنها در حال گسترش است ، گسترش می یابد. نیروی مرموز ناشی از این شتاب، انرژی تاریک لقب گرفته است.

او در دانشگاه شیکاگو ریاضیات و نجوم تحصیل کرد و لیسانس علوم لیسانس را در سال 1910 کسب کرد. وی یکی از اولین محققان رودز در دانشگاه آکسفورد بود، جایی که در رشته حقوق تحصیل کرد. وی پس از مدت کوتاهی در جنگ جهانی اول، به دانشگاه شیکاگو بازگشت و مدرک دکترای خود را در سال 1917 کسب کرد. پس از یک کار طولانی مدت کاملاً در کوهستان. رصدخانه ویلسون ، وی در اثر حمله قلبی در 28 سپتامبر 1953 در سان مارینو، کالیفرنیا درگذشت. همانند تلسکوپی که نام او را دارد، ادوین هابل درک ما را از جهان تغییر داد. روحیه کشف او امروز در تلسکوپ فضایی هابل زندگی می کند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه عملکرد جاروبرقی

جارو برقی حاوی 1 موتور می باشد که توسط برق روشن می شود نحوه عملکرد …