استفاده از شال و روسری در دنیا

شال و روسری ها انواع مختلفی دارند و با توجه به جنس و طرح برای مجالس، مهمانی ها، بیرون رفتن و سرکار مورد استفاده قرار می گیرند. شال و روسری از جمله اکسسوری ها و پوشاک مورد علاقه بانوان است و همواره سعی می کنند با خرید شیک ترین شال و روسری ها در جمع ها بدرخشند. شال و روسری نه تنها در ایران بلکه در خیلی از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران بسیاری دارند. اگر می خواهید با شال و روسری ها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

تفاوت شال و روسری

شال و روسری با یکدیگر تفاوت هایی دارند و از برخی لحاظ متمایز از یکدیگر هستند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • تفاوت شال و روسری در نوع بافت پارچه

روسری ها معمولا دارای بافتی ساده هستند و بیشتر از پارچه های ابریشم و ساتن برای تولید آن ها استفاده می شود.اما معمولا شال ها دارای دو نوع ریز بافت و درشت بافت هستند که هر یک کاربردهای خاصی دارند. شال های ریز بافت دارای جلوه زیبا تر و کیفیت بالاتری هستند.

  • تفاوت شال و روسری در نوع چاپ

برای چاپ بر روی شال و روسری از گذشته تا کنون از روش های سنتی تا مدرن متعددی استفاده شده است. امروزه روش های چاپ مدرنی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند شامل چاپ دیجیتال، چاپ خیس، چاپ تک رنگ و … هستند.

معروف ترین برندهای شال و روسری در جهان

برندهای مختلفی در دنیا در زمینه تولید شال و روسری فعالیت دارند که محصولات آن ها دارای طرفداران بسیاری در سراسر جهان می باشد. از مشهورترین برندهای شال و روسری در دنیا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • برند Gucci

تمامی افرادی که با دنیای مد و لباس آشنایی دارند قطعا این برند محبوب را می شناسند  که از برندهای مطرح دنیا است. لوگو برند گوچی ترکیبی از حروف اول و رنگ این نماد سبز تیره و قرمز می باشد. جالب است که بدانید برند گوچی در ابتدا در حوزه محصولات چرم فعالیت داشت اما حوزه فعالیت های خود را در گذشت زمان توسعه داد و امروزه به صورت حرفه ای در عرصه طراحی شال و روسری مشغول به فعالیت می باشد.

  • برند Naelofar

برند Naelofar در سال 2014 تاسیس شد و فعالیت خود در زمینه تولید شال و روسری به سبک ساده، شیک و ظریف آغاز نمود. محصولات این برند در میان بانوان ایرانی داری طرفداران بسیاری می باشند و می توان گفت یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است.

  • برند Sugarscarf

این برند از معروف ترین و بی نظیر ترین برندهای شال و روسری در کشور مالزی است که  در حوزه تولید سایر اکسسوری های زنانه نیز فعالیت دارد. این برند همواره در تلاش است که شال و روسری های بسیار زیبا و با کیفیت با قیمت مقرون به صرفه تولید نماید.

  • برند Duck

شال و روسری های این برند دارای طرح و چاپ بسیار زیبایی هستند علاوه بر این بسته بندی محصولات آن نیز خیلی شیک و خاص است که موجب شهرت و محبوبیت آن شده است. این برند فعالیت خود را از سال 2014 در مالزی آغاز نمود روز به روز در حال پیشرفت و تولید محصولات با کیفیت و زیبا است.

  • برند Haute
بیشتر بخوانید:  عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

ملانی التورک بانویی محجبه و موفق که موسس این برند می باشد از متخصصان صنعت طراحی مد و لباس است که همواره سعی دارد با الهام از دانش و هنر خود و استفاده از تکنیک های متنوع و خاص زیبا ترین شال و روسری های دنیا را تولید نماید. محصولات و اکسسوری های این برند طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

  • برند ایرانی ادور

برند ادور در تولید شال و روسری های خود از بهترین مواد با کیفیت عالی، خلاقیت، هنر دست دورندگان ماهر استفاده نموده و سعی کرده با الهام گیری از آثار هنری موجود در موزه ها و گالری ها نقوش جذاب وخیره کننده ای را بر روی شال و روسری های ایجاد نماید تا بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند. به جرات می توان گفت شال و روسری و اکسسوری های برند ادور از زیباترین شال و روسری های موجود در بازار هستند.

انواع پارچه در شال و روسری

در تولید شال و روسری ها به ویژه شال و روسری وارداتی پارچه های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام در نوع خود زیبا و جذاب هستند. از جمله پارچه های مورد استفاده در شال و روسری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ژاکارد یا جاکارد

هنگام خرید شال و روسری کلمه ژاکارد خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ژاکارد به نوعی طرح پارچه می گویند که این طرح ها تابع روند بافت هستند. پارچه های ژاکارد معمولا دارای اشکال لوزی، مربع، حاشیه زیگزاگی و …. هستند.

  • فیلامنت

نخ های پلی استر که اسپان نیستند و الیاف آن ها به صورت یکسره است فیلامنت نام دارند. در شال های عادی و معمولی این نخ ها به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرد و از ترکیب آن با سایر نخ ها در تولید شال و روسری استفاده می کنند. در مقایسه با اسپان ها نخ های فلامنت یک شکلتر هستند و نرمی و براقیت خاصی دارند. نخ های فیلامنت دارای دو نوع منو فیلامنت و چند فیلامنت هستند.

  • اسپان

معمولا از اصطلاح اسپان برای نخ های پلی استر که تکه تکه هستند استفاده می کنند. اما در اصل مفهوم آن به نخ هایی که دارای الیاف تکه تکه می باشد اشاره دارد. اسپان ها به دلیل بافتی که دارند موجب می شوند که رفت و آمد هوا در شال یا روسری به خوبی انجام شود.

  • آکریل

به نخ های مصنوعی که معمولا برای بافت های زمستانی مورد استفاده قرار می گیرند آکریل می گویند. نخ های آکریل وزن پایین و پف و حجم زیادی دارند به همین دلیل برای تولید کنندگان خیلی مقرون به صرفه هستند.

شال و روسری کجراه یا توییل چیست؟

هنگامی که از شال و روسری وارداتی و دنیای شال و روسری صحبت می شود اصطلاح کجراه خیلی مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است خیلی از کاربران با مفهوم آن آشنایی نداشته باشند. کجراه در واقع نوعی پارچه است که دارای مقاومت بالایی در برابر ساییدگی می باشد. این پارچه ها دارای کیفیت رنگ بسیار عالی هستند و از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار می باشند. شال و روسری های کجراه به دلیل بافتی که دارند بیشتر در فصول زمستان، پاییز و بهار مورد استفاده قرار می گیرند و گزینه مناسبی برای فصل گرما و تابستان نیستند. شال و روسری های کجراه یا توییل بسیار راحت و سبک هستند و می توانند انتخابی بی نظیر برای استفاده روزانه باشند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) ربات‌ها همه جا هستند!

چرا شال و روسری می تواند گزینه مناسبی برای هدیه باشد؟

شال و روسری می تواند گزینه ای عالی برای هدیه باشد. معمولا هنگامی که فردی می خواهد هدیه ای برای همسر، مادر، دوست و … خود تهیه کند یکی از اولین گزینه هایی که به ذهنش می رسد شال و روسری است. در واقع تمامی خانم ها هر چقدر هم که شال و روسری داشته باشند باز هم از خرید یا هدیه گرفتن آن خوشحال می شوند و تنوع شال وروسری ها را خیلی می پسندند. از مهم ترین دلایل خرید شال و روسری به عنوان هدیه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نیازی به دانستن اندازه و سایز ندارد
  • مقرون به صرفه است
  • شال و روسری جز پوشاکی است که بیشترین میزان استفاده را دارد
  • می توان متناسب با هر فصلی از سال آن را تهیه نمود
  • تنوع آن ها بالا است و بسیار در دسترس هستند

البته توجه داشته باشید که خرید شال و روسری هم چندان کار ساده ای نیست و باید به نکاتی توجه نمود تا بتوان یک هدیه شیک و جذاب خریداری کرد.

نکات مهم در خرید شال و روسری

در خرید شال و روسری باید نکاتی توجه نمود تا بتوان خریدی رضایت بخش را تجربه کرد. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • شال یا روسری

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که می خواهید شال بخرید یا روسری. اگر می خواهید شال و روسری به عنوان هدیه خریداری نمایید باید سلیقه فرد را در نظر بگیرید که به شال علاقه دارد یا روسری. علاوه بر این باید سرنخوردن، راحتی و … نیز توجه کرد.

  • جنس شال یا روسری

جنس شال یا روسری نیز خیلی اهمیت دارد  و از جمله جنس های شال و روسری موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره نمود.

شال و روسری نخی

شال و روسری های نخی در واقع از پارچه های نخی هستند و به راحتی قابل شست و شو می باشند. این جنس شال و روسری ها گرما را به خوبی از خود عبور می دهند و خیلی خنک هستند. از این رو گزینه مناسبی برای فصل تابستان و گرما هستند.

شال و روسری حریر

شال و روسری حریر نسبت به نوع نخی گران تر است و به دلیل بافت نازک و لختی که دارد بسیار خنک است اما به علت حجاب نداشتن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع شال و روسری ها خیلی سر هستند.

شال و روسری ابریشم

این شال و روسری ها بسیار سبک و نرم و لطیف هستند و خیلی دیر چروک می شوند. این شال و روسری ها را می توان در تمامی فصول استفاده نمود و بیشتر در مراسمات مورد استفاده قرار می گیرند و نسبت به بقیه شال و روسری ها گران تر هستند.

بیشتر بخوانید:  دانلود پروژه تایپوگرافی پریمیر - ساخت پروژه تایپوگرافی پریمیر

شال و روسری ساتن

شال و روسری هایی که از جنس پارچه ساتن هستند معمولا سطحی صاف و براق دارند و در مقایسه با نوع ابریشم دارای قیمت پایین تری هستند. این نوع شال و روسری ها بیشتر جنبه رسمی و مجلسی دارند و می توانند انتخاب مناسبی برای هدیه باشند.

  • طرح و رنگ شال و روسری

تنوع طرح و رنگ شال و روسری های موجود در بازار خیلی بالا است. این تنوع اگر چه بسیار عالی است اما از طرفی موجب سردرگمی افراد برای خرید شال و روسری می شود. از این رو نیاز است که در هنگام خرید به طرح و رنگ شال یا روسری توجه بیشتری شود. از جمله این طرح ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

طرح های مدرن

طرح های مدرن بسیار زیبا هستند و از جمله آن ها می توان به طرح های نقاشی، چهارخانه، کوبیسم، زنجیری و کمربندی و … اشاره کرد.

طرح های سنتی

طرح های سنتی مانند بوته جقه، گل و … نیز در میان بانوان به ویژه بانوان مسن دارای طرفداران بسیاری می باشد.

تک رنگ

شال و روسری های تک رنگ در عین سادی بسیار زیبا و جذاب هستند و می توانند گزینه ای عالی برای هدیه دادن باشند.

  • قواره شال و روسری

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید شال و روسری باید به آن توجه نمود قواره آن ها است. شال و روسری هایی که دارای قواره کوچکتری هستند معمولا راحت تر می باشند اما شال و روسری های قواره بزرگ نیز طرفداران زیادی دارند و معمولا برای فصل زمستان گزینه مناسبی هستند. روسری های استاندارد دارای سایز 90 سانت و شال 60-70 در 180 سانت می باشند. البته امروزه روسری های 100-110 سانت وشال های 80-1 متر طرفداران بسیاری دارند و به دلیل بزرگ بودن دارای پوشش بیشتری می باشند.

  • کیفیت ظاهری شال و روسری

در صورتی که قصد دارید برای خودتان شال یا روسری بخرید به راحتی می توانید در میان تنوع بالا شال و روسری که وجود دارد گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما اگر به عنوان هدیه به فکر خرید شال یا روسری هستید به جای توجه به مد روز و پیشنهادات فروشنده بهتر است که به سلیقه فرد مورد نظر توجه کنید. علاوه بر این حتما دقت کنید که شال یا روسری انتخابی لک، زدگی، نخ کشی نداشته باشد و کاملا سالم باشد.

  • قیمت شال و روسری

قیمت شال و روسری نیز خیلی اهمیت دارد و با توجه به فروشگاه و محل عرضه، کیفیت، برند و جنی شال و روسری قیمت ها متفاوت هستند. از این رو بهتر است اگر به دنبال یک شال و روسری با قیمت مناسب هستید به مراکز خریدی که مرکز شهر هستند و معمولا اجناس را با قیمت مقرون به صرفه ای ارائه می دهند مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان موهای زائد یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و …