از بین بردن بوی دوده و دود از لباس، فرش و لوازم داخلی

 روش های تمیز کردن دوده از فرش, نحوه تمیز کردن دوده از فرش,راهنمای تمیز کردن دوده از لباس

روش های تمیز کردن دوده و بوی دود از لباس

چگونه بوی دود را از روی وسایل از بین ببریم؟

شاید برای خیلی ها پیش آمده باشد که خاکستر زغال روی لباس و یا فرش ریخته باشد و باعث سیاه شده و حتی بوی دود گرفتن آن شود. تمیز کردن آن مشکل است به همین دلیل در این مطلب قصد داریم راه هایی را برای تمیز کردن آنها برایتان بیاوریم، پس با ما همراه باشید.

آنها می توانند به دلیل یک فاجعه طبیعی یا حتی آتش سوزی کوچک آشپزخانه که لکه های دوده و بوی ماندگاری روی لباس، فرش و تودوزی ایجاد می کند، اتفاق بیفتند.

حتی اگر پارچه ها نسوخته اند و دوده ای هستند، ممکن است آسیب ببیند. اگر خاکستر و یا زغال داغ سطح پارچه را لمس کند، ممکن است سوراخ های کوچکی بعد از شستشو ظاهر شوند. قبل از تمیز کردن مطمئن شوید که هر قسمت را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن کالا ارزش نگهداری را دارد.

از بین بردن بوی دود از پارچه های قابل شستشو

برای لباس ها یا پارچه هایی که نقاط سیاه یا لکه دوده دارند، ابتدا باید، آن را بیرون ببرید و دوده اضافی را از بین ببرید. همانطور که روی برچسب مراقبت توصیه می شود، با استفاده از مواد شوینده سنگین (دارای مارک های عالی)، یک فنجان سرکه سفید مقطر و نصف فنجان اکسیژن سفید کننده برای تمام پارچه ها بشویید. همانطور که روی برچسب مراقبت توصیه شده است از دمای آب مناسب پارچه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  بهترین حیوان خانگی از نظر اسلام چیست ؟

قبل از قرار دادن در خشک کن، هر مورد را از نظر لکه های باقی مانده بررسی کنید. در صورت باقی ماندن لکه ها، چرخه ی شستشو را تکرار کنید. همچنین، سوراخ ها را بررسی کنید. خشک کردن در معرض هوای آزاد، برای همه ی پارچه ها توصیه می شود تا هم به از بین بردن بوها کمک کند و هم از بزرگتر شدن سوراخ ها جلوگیری کند.

اگر لکه ای وجود ندارد فقط بوی دود را از آن، از بین ببرید، ماشین لباسشویی را با آب خنک پر کنید و یک فنجان جوش شیرین اضافه کنید. پارچه های دودی را کاملاً در آب غرق کنید و اجازه بدهید حداقل دو ساعت یا یک شب خیس بخورند. مواد شوینده را اضافه کنید و طبق معمول بشویید اما یک فنجان جوش شیرین به چرخه شستشو اضافه کنید.

ممکن است سه یا چهار بار شستشو با جوش شیرین طول بکشد تا بوی دود کاملا از بین برود. اگر بوی دوده ها زیاد بود می توانید از مواد شستشوی مناسب حذف بو استفاده کنید.

تمیز کردن دوده از فرش, مراحل تمیز کردن دوده از روی فرش, راهنمای تمیز کردن دود و دوده از روی فرش و لباس

روش های تمیز کردن لکه های دود از پارچه

حذف بوی دود از پارچه هایی با برچسب های تمیز کردن خشک

اگر برچسب های تمیز کردن خشک روی لباس است، هرگونه دوده اضافی را از بین ببرید. در اسرع وقت آن را به خشکشویی ببرید. لکه ها و پاک کننده های حرفه ای خود را بررسی کنید. اگر یک پاک کننده حرفه ای و متخصص در تمیز کردن آتش انتخاب کنید، بهترین نتیجه را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  نحوه فریز کردن انواع مواد غذایی

برای مواردی که فقط بوی دود کمی دارند، می توانید از کیت خشک کن خانگی برای تازه سازی پارچه ها استفاده کنید. دستورالعمل های بسته را دنبال کنید و سپس لباس ها را بیرون بیاویزید تا هوای تازه بگیرند.

از بین بردن بوی دود از فرش

برای از بین بردن بوی شدید دود و لکه های دوده از فرش بهتر است آن را به افراد حرفه ای سپرد. آنها تجهیزات و مواد شیمیایی مناسب را برای تمیز کردن دارند.

برای لکه گیری دوده سبک از شومینه، از جارو برقی های خشک و مرطوب صنعتی استفاده کنید تا حد ممکن گرد و غبار دوده را پاک کنید. از جاروبرقی های خانگی استفاده نکنید زیرا برس غلتکی می تواند دوده را پخش کرده و آن را به عمق الیاف فرش هدایت کند.

برای تمیز کردن لکه های کوچک، 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 2 فنجان آب گرم را مخلوط کنید. یک برس موی نرم را به محلول آغشته کنید و لکه ی دوده را از بیرون به سمت مرکز آن تمیز کنید (برای جلوگیری از پخش شدن)، محلول را در لکه کار کنید. محلول را با پارچه ای خشک و سفید یا حوله کاغذی از روی فرش خشک کنید. تا زمانی که دیگر رطوبت منتقل نشود، محل را با پاک کردن با پارچه ای آغشته به آب ساده بشویید. این مهم است زیرا باقیمانده صابون یا مواد شوینده در الیاف باعث جذب بیشتر خاک می شود.

بیشتر بخوانید:  14 مواد غذایی که ما نادرست نگهداری می کنیم؟

اجازه بدهید فرش در هوای آزاد خشک شود و سپس جاروبرقی بکشید تا پرزهای آن بازگردند.

برای بوی دود سبک، روی کل فرش را جوش شیرین بریزید. با استفاده از یک اسفنج مرطوب، روی آن بکشید. اجازه دهید جوش شیرین خشک شود و حداقل دو ساعت روی فرش بماند. جارو برقی بکشید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

نحوه تمیز کردن دوده از فرش, روش های تمیز کردن دوده از لباس, نحوه ی تمیز کردن دوده از لباس های سفید

نحوه ی تمیز کردن دوده از روی فرش

از بین بردن بوی دود از اثاثه یا لوازم داخلی

از همان روش های تمیز کردن و راه حل های توصیه شده برای فرش ها می توان برای روفرشی نیز استفاده کرد.

اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید و از خیس شدن بیش از حد پارچه خودداری کنید زیرا این امر باعث ایجاد کپک در کوسن ها و الیاف آن ها می شود و کپک در آن پخش می شود.

اگر رنگ آمیزی زیاد است یا پارچه ابریشمی گرانبها یا پارچه ی مصنوعی است، برای تمیز کردن آن با یک تمیزکار حرفه ای مشورت کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده های جالب برای آتش بازی برای عروس و داماد

انواع آتش بازی آتش بازی برای عروس و داماد انواع گوناگون آتش بازی مشابه: آتش …